  • Data: 2009-10-25 10:51:13
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: "op23" <o...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Dowolna osoba, dla której będzie zachodzić "żądanie".
    > Akurat nie przychodzi mi na myśl nic związanego z dowodem, może
    > grupowicze pomogą, mogę posłużyć (spotykanym w praktyce, choć
    > chyba coraz rzadziej, za sprawą "walczących o swoje" petentów)
    > przykładem rejestrowania samochodu.
    > Przychodzi gość do UM/UG zarejestrować samochód.
    > Przedkłada dowód, umowę, stare dokumenty rejestracyjne itd.
    > A urzędnik mu: "poproszę kopię opłacenia PCC"!
    > I tu niespodzianka: to jeszcze nie jest "żądanie"! :)
    > To prośba o dobrowolne złożenie dokumentu ;)

> [...]

    Eeee to jest ultimatum, uzależnianie czegoś od od czegoś innego. Nie wydaje
    mi się by przedstawienie ultimatum cokolwiek zmieniało w temacie czy to jest
    prośba czy żądanie. Przedstawienie ultimatum prowadzi do wymuszenia, ale
    żądanie tak czy siak jest. "Poproszę" to tylko forma a nie istota, którą
    jest żądanie urzędnika. Kwestia głównie tego czy żądanie jest uprawnione i
    czy jakaś sankcja jest za przedstawienie takiego żądania. Bym się na tym
    skupił ...