    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szury się zalęgły w SN;)
    Date: Wed, 28 Jun 2023 23:40:26 +0200

    W dniu 28.06.2023 o 23:23, Kviat pisze:

    > Ty - to chyba dobrze, jak coś przynajmniej spowalnia rozwój pandemii?

    Niekoniecznie. Na przykład najskuteczniej pandemie zakończy wojna
    jądrowa. W sumie wojna na ukrainie też. Zresztą tak naprawdę chodziło w
    lokdałnach o ograniczenie przypadków wymagaących hospitalizacji poniżej
    możliwości ochrony zdrowia. Dlatego sranie się z ograniczeniami poza
    sezonem nie miało sensu. Tak jak nie miało specjalnie sensu skupianie
    się na 80% społeczeństwa które przechodziło chorobe często w sposób
    bezobjawowy, a olanie seniorów który stanowili 90% ciężkich przypadków.

    > Czy nie?
    > Twierdzisz, że byłoby lepiej, z mniejszymi kosztami - również w cenie
    > życia ludzkiego, gdyby pandemia przyśpieszała?

    Paradoksalnie... jakby kotłowała się w przedszkolach i szkołach (tam
    zmarły pojedyncze osoby i tak naprawdę nie na kowid tylko miały inne
    ciężkie choroby) oraz w w tych zamykanych fitnesach to szybciej
    dorobilibyśmy się omikrona i szybciej mieli problem z głowy.
    Prawdopodobnie również mielibyśy mniej zgonów, bo nie zamykalibyśmy POZ,
    profilaktyki i diagnostyki. Wariant niby ryzykowny, ale jak zapytasz
    naukowców to powiedzą ci, że prawktycznie każdy wirus (a już każdy
    koronawirus) na dłuższą metę ewoluje w forme mniej zjadliwą - w
    przypadku koronawirusów będzie to katar.

    > Gdzie się tak okazuje?
    > Co do maseczek na szybko znalazłem takie coś:
    > https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1536237%2Cnosz
    enie-maseczek-nie-chroni-przed-chorobami-wirusowym-n
    aukowcy-podzieleni

    No właśnie - teraz są podzieleni - kiedyś bez maski to był szur
    pierwszej wody:P

    > Przykro mi, że w nieludzkim języku, ale nie były tajne (i nadal nie są)
    > i w zasadzie niczym się nie różnią od zaleceń w przypadku chorób
    > zakaźnych - ograniczenie kontaktów, higiena, szczepienia... nie było tam
    > żadnej magii.

    No tak - skoro taki jak przy innych chorobach i to jest "naukowy
    kompromis"to czemu nie było jak przy innych chorobach zakaźnych? Kiedy
    przy innej chorobie wprowadzono ogólnokrajowy lokdałn i zamknięto służbę
    zdrowia, edukację, sądowictwo i biznes?

    > I na pewno nie było takich zaleceń, żeby ktoś wprowadzał ograniczenia
    > związane z pandemią niezgodnie z prawem.

    Więc dlaczego jak protestowałem przeciw bezrawnym rozwiązaniom to
    pisałeś że naukowy kompromis?

    > Czy ty przypadkiem nie mylisz słowa "kompromis" ze słowem "konsensus"?

    Faktycznie;) To gdzie ten rzecznik?

    > Ale co Horban, Grześkowski?

    To naukowcy od tego konsensusu?

    > Politycy przywłaszczyli sobie wyniki badań naukowców?

    > Kompromis między naukowcami, a politykami?
    > Nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz.

    MAsz rację - konsensus - no więc jaki on konkretnie był i kto go
    reprezentował.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!