  • Data: 2023-06-29 16:43:19
    Temat: Re: Szury się zalęgły w SN;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Jun 2023 14:38:46 +0200, Kviat wrote:

    > Naukowa rada przy premierze domagała się wprowadzania prawa niezgodnie z
    > prawem?
    > Serio?

    Rada naukowa moze rekomendowac wprowadzenie czegos, co sie jej wydaje
    dobre z naukowego punktu widzenia, nie intereresując sie sprawami
    prawnymi.

    A rola premiera, zeby proponowane zmiany wprowadzic zgodnie z prawem.

    Choc czasem ... moze i bezprawnie? Dla dobra społeczenstwa :-)

    > Nadal nie rozumiem...
    > Ten SN orzekł, że naukowcy się mylą, bo ograniczenia kontaktów nie
    > powoduje zmniejszenia epidemii?

    Hm, a spowoduje?

    Bo owszem - zmniejsza tempo rozwóju epidemii, ale przy tak zaraźliwej
    i masowej chorobie jak Covid ... to czemus zapobiegnie, czy tylko
    odsunie zachorowanie?

    Owszem, dzieki temu można doczekac lata, gdziej jakos samoczynnie
    zachorowania spadają, można doczekac szczepionki,
    mozna doczekac respiratora w szpitalu, mozna doczekać jakiejs łagodnej
    mutacji ... ale wtedy należy sie zarazić?

    > Jprdl... wyraźnie pisałeś, że nie działa.

    Ja chyba pisalem, że ze statystyk wynika, ze prawie nieskuteczna.

    Statystyki zrobione z dostepnych danych polskich.
    Jakies dokladniejsze dane mogą cos innego powiedziec.

    Czy to kiepskie dane, czy omikron, czy kiepska szczepionka,
    czy nam kiepsko pomaga, to juz nie wiem.
    Niech premier wyjasni, czy jego rada naukowa.

    Potem zaczeły byc dostępne lepsze dane, one niby pokazywały, ze
    szczepionka przed zgonem chroni ...

    > Jprdl...
    > https://www.rki.de/SharedDocs/FAQ/COVID-Impfen/FAQ_L
    iste_Wirksamkeit.html
    > (Stand: 6.6.2023)

    A jaka jest teza?
    Bo tak na szybko to widze
    "Einige Studienergebnisse liefern Hinweise darauf, dass die
    COVID-19-Impfung nicht nur vor schweren Krankheitsverläufen von
    COVID-19 schützt, sondern auch die Häufigkeit und Ausprägung von
    Long-COVID-Symptomen nach einer Durchbruchinfektion mildern kann."

    Czyli komus wyszly podobne wnioski/wyniki? :-)

    > I właśnie dowodem na to, że są skuteczne jest to, że ich skuteczność spada.
    > Bo skoro skuteczność spada, to znaczy, że ma z czego spadać.
    > Skuteczność nie może spadać z nieskutecznej szczepionki.

    No owszem. Tylko ze co - szczepic sie co 3 miesiace?
    Pfizer i Biontech są za :-)

    Ale ... czy te wyniki nie zbiegly sie z rozwojem mutacji omikron,
    i tak naprawde to nie wiemy - skutecznosc szczepionki szybko spada,
    czy szczepionka przez omikronem slabo chroni, i stad rzekomy spadek ..

    > Jprdl...
    > Kto normalny miałby się konsultować z naukowcami od chorób zakaźnych w
    > sprawie zgodnego z prawem wprowadzania/zmieniania prawa?

    Covid nie choroba zakaźna. Tzn nie taka z ustawowej listy :-)
    Premier gadał, gadał, a nie wnioskował o dopisanie :-)

    > Naukowcy od chorób zakaźnych mieli robić jakieś analizy, czy wprowadzane
    > prawo jest zgodne z Konstytucją?
    > O czym ty do mnie rozmawiasz?

    O widzisz - to chyba myslimy podobnie, czy mi sie cytaty pomylily?

    J.