  • Data: 2007-11-10 15:18:06
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fh3u55$apt$1@atlantis.news.tpi.pl Hubert M. Staniszewski
    <h...@o...pl> pisze:

    > Jako opiekunowi pracowni informatyczej w pewnej szkole przyszło mi
    > zmodernizować tamtejsze komputery. Największą zagwożdżkę mam z Windowsami
    > 95 - systemy zupełnie przestarzałe, większość programów na nich nie
    > działa, brak obsługi USB, generują też wiele innych problemow.
    > Wypadałoby to zmienić - dostałem polecenie by to było "jak najmniejszym
    > kosztem". W drugiej szkole, w której pracuję znakomicie sprawdzają się
    > Win98 - wszystko to, co ma działać, działa znakomicie.
    Nie kupowałbym 98SE. Wydawanie pieniędzy (nawet relatywie niewielich) na
    trupa, to właściwie ich wyrzucanie.
    Innymi słowy: szkoły są biedne, a biednego nie stać na rzeczy tanie.
    Absolutne minimum to XPHE, tylko będziesz miał kłopot jeśli zechcesz
    postawić pracownię z prawdziwego zdarzenia (klient-server), bo toto się do
    domeny nie zaloguje, a zewnętrzne protezy do szału mogą doprowadzić.
    Tylko kwestia, czy hardware, którym dysponujesz nawet po modernizacji będą w
    stanie ten SO sensownie uciągnąć (pewnie sam wiesz najlepiej). Jeśli tak, to
    naprawdę nie idź w rozwiązania nekrofilne, a najlepiej przedstaw
    dyrektorkowi, że HPPro to najsensowniejsza inwestycja. Dziadowanie typu "jak
    najmniejszy koszt" w sensie kwoty na tę chwilę wcale nie musi oznaczać
    najmniejszego kosztu w jakiejś przewidywalnej perspektywie czasowej.
    Wiem, oczywiście, że będziesz miał trudności z przekonaniem o tym fakcie
    twardogłowego, ale pomyśl też o przyszłym nakładzie własnej pracy jako
    opiekun pracowni.

    --
    Jotte