    From: SlawcioD <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Światła mijania przez cały rok
    Date: Thu, 10 Jul 2008 15:03:21 +0200

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g4ngo1$p5r$1@inews.gazeta.pl Wojciech Kulesza <w o j t e

    > Dożytwotni tytuł oraz odpowiedni order. ;)
    > Teraz uwaga! - będę tłumaczył.
    > Przepisy określają jasno w jakich warunkach używamy świateł
    > przeciwmgłowych (halogenów). W innych nie wolno i słusznie, bo w
    > warunkach normalnej przejrzystości one oślepiają. Mimo tego czasem
    > bałwany niektóre tak jeżdżą, bo auto wygląda czadersko.

    fakt jezdzenie na halogenach jest mocno ucizliwe dla otocenia

    > Podobnie kwestia świateł drogowych (mijania). Przepis nakazujący robić
    > konkurencję słońcu jest debilny i tego dyskutować mi się nie chce. Jeśli
    > zostanie ustalone, że w jakimś okresie można tych świateł nie używać, to
    > ja postuluję, wzorem halogenów, żeby to był zapis typu: nie wolno używać.
    > Dlaczego?

    co do konkurencji dla slonca - to nawet halogeny nie maja 1/10 mocy
    swiecenia slonca. inna sprawa poprawne ustawienie swiatel mijania, ale
    to dla polaczkoof za trudne badz sepia te 10pln za ustawienie swiatel.

    > Samochód na światłach jest najczęściej lepiej widoczny, również w dzień.
    > Strzelam do własnej bramki?
    > Nie. Samochód bez świateł jest natomiast widoczny _wystarczająco_ , a
    > jak ktoś niedowidzi, to oddać prawo jazdy i do tramwaju.

    rozumiem ze os starsze majace problem ze wzrokiem czy tez niedowidzace
    wogole nie powinny zblizac sie do pasu jezdni przeciez piechur to tez
    uzyszkodnik... nie zapomniales o tym przypadkiem?

    > Ale jeśli cześć
    > nadgorliwców będzie niepotrzebnie jeździć na światłach, to widzialność
    > samochodów bez świateł spadnie.

    bede jezdzil na swiatlach mijania bo wiem ze jezeli mnie ktos zauwazy (a
    nalezy zalozyc ze inni kierowcy maja gorszy wzrok niz my) to juz mam
    mniejsza szanse na unikniecie kolizji/wypadku. i dla tej mniejszej
    szansy moge zaplacic te kilka zloty wiecej za paliwo czy zarowki... bo
    moje zdrowie i zycie jest roszke wiecej warte...

    > To tylko moje zdanie, ale mam je na podstawie licznych doświadczeń z
    > okresu kiedy jazda na światłach w dzień nie była obowiązkiem, natomiast
    > była uporczywie lansowana i niektórzy dali się ogłupić.

    Ty widze ze srednio cenisz swoje zdrowie/zycie. ale to tylko twoje
    zdanie - jak nie zauwazysz nadjezdzajacej od strony slonca ciezarowki to
    zmienisz zdanie...

    pozdrawiam i zycze szerokiej drogi
    SlawcioD