eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStaruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało) › Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.
    farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!peer02.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <607ec83c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f0fec$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f15ad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <6080172b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <7J2gI.105625$3gBe.94743@fx01.ams1>
    <6081cec2$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <60827702$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <6083e46c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <60844a0b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60845cca$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60845cca$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Date: Sun, 25 Apr 2021 08:38:53 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 132
    Message-ID: <60850e7f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1619332735 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 82.143.187.50:51412
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7083
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:810185
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.04.2021 o 18:40, J.F. pisze:
    >>>>> No chyba, że jest jakieś magiczne zaklęcie, po wypowiedzeniu
    >>>>> którego
    >>>>> mieli prawo wystartowac i próbujemy stwierdzić, czy je
    >>>>> wypowiedzieli. :-)
    >>>> np "mam rozkaz" :-P
    >>> Zajrzyj do Kodeksu Karnego, kiedy rozkaz jest kontratypem :-D
    >> Nie ma w KK slowa "kontratyp".

    >Cóż. Trzeba czasem jeszcze do słownika zajrzeć :-)

    IMO - policjanci i niektorzy eksperperci sfer rzadowych lubia
    nadzuzywac tego slowa.

    Zakladam, ze chodzi Ci o to:
    Art. 318.
    Nie popełnia przestępstwa żołnierz, który dopuszcza się czynu
    zabronionego będącego wykonaniem rozkazu, chyba że wykonując rozkaz
    umyślnie popełnia przestępstwo.

    >>>> No ale przeciez nie wystartowala tak sobie zupelnie samodzielnie,
    >>>> tam
    >>>> sie "wszyscy starali", wiec jakas tam zgode miala ... i do
    >>>> wyjasnienia
    >>>> teraz czyja zgode, czy mial prawo udzielic, czy byla
    >>>> wystarczajaca - w
    >>>> swietle przepisow ogolnych, LOT-owskich, HEAD ...
    >>> To trzeba teraz zbadać, czy ta jakaś zgoda była wystarczająca i
    >>> tyle. A
    >>> nie szukać nagrań i demonizować ich brak, bo one nic do sprawy nie
    >>> wnoszą. Bo to temat zastępczy jest.
    >> Alez przeciez bardzo istotne bedzie, co dokladnie im powiedziano,
    >> wiec
    >> nagranie by sie bardzo przydalo.

    >Śmiem twierdzić, ze skoro nie było kontrolera, to dokładnie nic.

    No coz, z arykulu:
    https://wiadomosci.wp.pl/ujawniamy-oto-jak-tuszowano
    -incydent-z-udzialem-prezydenta-dudy-663085345337635
    2a

    "WIEŻA: "Tutaj w tej chwili Port robi co może, za chwilę wyjedzie
    FOLLOW" (samochód sterujący i ustawiający samoloty na płycie
    lotniska - przyp. red.).
    PILOT: "Dobra, dzięki bardzo".
    WIEŻA: "Wszyscy zdają sobie sprawę z sytuacji, tak więc wszyscy robią
    co mogą".
    PILOT: "Wiem, ja rozumiem, no z tyłu nas też naciskają, dlatego pytam,
    żeby ewentualnie rzucić hasłem jakimś".
    "

    Czyli lotnisko sie stara ich wystartowac, a pilot ma myslec, ze
    nielegalnie?
    A co dalej ? Dziennikarz juz stenogramu nie cytuje

    "Stenogram wrzucony na grupę przez Kobeckiego zawierał jeszcze jedną
    pułapkę, której nieobeznany z lotnictwem doradca nie zauważył.
    W pewnym momencie pilot stwierdza: " OK, rozumiem, FOLLOW pod pas nas
    zaprowadzi, po starcie z Informacją 126,300 do poziomu 95 będziemy
    utrzymywać".

    - "Po starcie z informacją", czyli w przestrzeni klasy G, tzn. bez
    kontroli zapewnianej przez PAŻP, bez zapewnionej separacji od innych
    statków powietrznych, a jedynie z informacją, zapewnianą przez Służbę
    Informacji Powietrznej. "126,300" to właśnie częstotliwość Informacji
    Powietrznej, gdzie siedzi informator.
    A nie kontroler - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską kontroler lotów.
    "
    Pilot mial kojarzyc, ze to nielegalne, czy tylko niewlasciwe, czy
    uwazac, ze z braku kontrolera gdzies wyzej zalatwiono zgode ?

    ""Kontroler nie odszedł ze stanowiska pracy, zostawał na łączności i
    nasłuchu, pośrednio dał zgodę na lot.
    Sprawa wzięła się z tego, że przełożony tego kontrolera zrobił z tego
    aferę" - próbuje szukać winnego Milczarski.
    "

    I jeszcze kwestia chronologii z artykulu

    "9 lipca 2020 po godzinie 15 do PLL LOT, Polskiej Agencji Żeglugi
    Powietrznej oraz Kancelarii Prezydenta wpływają pytania od
    dziennikarzy. O godzinie 17.23 prezes PLL LOT Rafał Milczarski zakłada
    w komunikatorze WhatsApp grupę, którą początkowo nazywa z niemieckiego
    GRUNBERG, a z czasem zmienia jej nazwę na GREENBERG
    Redakcja Wirtualnej Polski weszła w posiadanie zapisu całej dyskusji,
    która toczyła się w tej grupie do 13 lipca.

    [...]
    Przygotowując materiał kilkukrotnie wysyłaliśmy pytania do PLL LOT.
    M.in. o to kiedy wszczęto postępowanie ws. incydentu z udziałem
    samolotu LOT przewożącego Andrzeja Dudę, jak zakończyło się
    postępowanie w sprawie incydentu? Jakie wnioski zawierał raport w tej
    sprawie? Jakie konsekwencje spotkały załogę tamtego lotu?

    W odpowiedzi z 14 kwietnia, pod którą nikt się nie podpisał, czytamy,
    że: "postępowanie w sprawie zdarzenia zostało rozpoczęte niezwłocznie
    po otrzymaniu informacji o jego zaistnieniu, 3 lipca 2020.
    [...]

    Zapytaliśmy też PAŻP, kiedy wszczęto postępowanie ws. incydentu z
    udziałem samolotu LOT przewożącego Andrzeja Dudę i jak zakończyło się
    to postępowanie?
    "Zdarzenie zostało zarejestrowane w wewnętrznym w systemie
    raportowania. W czasie weryfikacji zdarzenia PKBWL podjęła decyzję o
    objęciu tego zdarzenia badaniem przez Komisję" - "Zdarzenie zgłoszone
    zostało 02.07.2020, decyzja o rozpoczęciu badania zapadła 03.07.2020"

    To dziwne, bo 9 lipca o godz. 17.44 szef PAŻP Janusz Janiszewski
    napisał na grupie GREENBERG:
    "U mnie wydane polecenia. Jutro sprawa zajmuje się wykwalifikowany
    inspektor".
    Dopytywany o to rzecznik PAŻP potwierdził, że decyzja w PAŻP zapadła 3
    lipca.
    [....]
    10 lipca o godz. 8.02.
    A 14 minut wcześniej Kobecki wrzuca na grupę dyskusyjną GEENBERG
    dokument, który nie pozostawia złudzeń, co wydarzyło się na pokładzie
    prezydenckiego embraera. To fragment zapisu rozmowy pomiędzy wieżą w
    Zielonej Górze a pilotem.
    "

    No i teraz, zakladajac, ze powyzsze informacje sa prawdziwe:
    -incydent zgloszono, trudno powiedziec kiedy dokladnie, i badanie
    trwa.
    -nagrania sie jakies znalazly, skoro stenogram zrobiono. W trybie
    blyskawiczym 9 lipca, czy na spokojnie wczesniej ?

    wiec tuszowanie to tylko "medialne".

    Kto znajdzie, kto byl przelozonym kontrolera i czy nadal jest ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1