  • Data: 2017-09-20 14:54:48
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-20 o 13:17, Liwiusz pisze:

    > Wówczas jest osobą bezumownie korzystającą z lokalu. Co wiąże się z
    > pewnymi przywilejami dla wynajmującego (może pobierać wyższy czynsz),
    > ale i z ograniczeniami - właściciel nie dysponuje lokalem, więc nie może
    > go oddać w używanie kolejnej osobie, aż się poprzedni lokator nie
    > wyprowadzi, albo go komornik nie wyeksmituje.

    To, że właściciel może mieć roszczenia wobec osoby zajmującej lokal
    bezumownie jest oczywiste. Natomiast nie mogę zrozumieć, czemu nie można
    zgodnie z prawem takiego kogoś w asyście policji "od ręki" wyprowadzić -
    z góry można założyć, że egzekucja roszczeń będzie długotrwała. Wiem, że
    tak jest skonstruowane prawo, ale w takim przypadku (czyli gdy sprawa
    jest oczywista - osoba zajmująca lokal nie jest w stanie przedstawić
    ważnej umowy na wynajem) trudno mi zrozumieć usprawiedliwienie dla
    pozbawienia właścicieli prawa do swobodnego dysponowania ich majątkiem
    (choćby w postaci "dokwaterowania" kolejnej osoby)...