  • Data: 2017-09-20 15:43:35
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-20 o 15:31, kosmos pisze:

    > Zgoda, ja temu nie zaprzeczam. Ale ponieważ to grupa dyskusyjna, to
    > uważam, że możemy podyskutować o opiniach na temat obowiązującego stanu
    > prawnego.

    To sobie możemy podyskutować. Uważam, że policjant nie powinien o tym
    decydować, ponieważ nie może zastępować oceny sądu. Za to sąd powinien
    działać szybciej, nawet na sesjach wyjazdowych, aby na przykład w
    miesiąc dało się wyeksmitować lokatora.

    --

    > I tu też się do pewnego stopnia zgadzam, że to nie policjant nie
    > powinien decydować o ewentualnej wyprowadzce. Natomiast policjant nie
    > powinien mieć także nic przeciwko wprowadzeniu się nowego lokatora,
    > mającego ważną umowę najmu. I niech sobie razem mieszkają, dopóki sąd
    > nie nakaże wyprowadzki jednemu albo drugiemu. A jak w międzyczasie się
    > okaże, że u lokatorów jest niezgodność charakteru i ten nielegalny się
    > sam wyprowadzi to chyba nikt nie będzie mieć akurat z tego powodu
    > pretensji.

    Trochę bez sensu, bo jakby mieli mieszkać oboje, to znaczy, że żaden z
    nich nie może realizować praw z umowy najmu. A tak - ma ten, co wynajął
    wcześniej, a ten, co wynajął później nie ma w ogóle - bo i właściciel
    nie miał mu czego dać w najem ("nie można zbyć więcej praw niż się
    posiada" - więc skoro właściciel nie ma praw do dysponowania lokalem, to
    nieskutecznym będzie jego wynajęcie, przynajmniej do czasu odzyskania
    władztwa nad lokalem).

    --
    Liwiusz