  • Data: 2020-09-11 00:31:02
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tu mam więcej wątpliwości.

    No więc tak połączone w jedną całość jest idiotyzmem. Po pierwsze
    żądałem od adwersarza, by wskazał z czego wynika, że ratownik z basenu
    ma obowiązek wydać obcej mu osobie defibrylator tylko dlatego, że ona
    twierdzi, że jest jej potrzebny. Potem jeszcze kolega twierdził, że
    zatem powinien tam biec, ale też nie potrafił wskazać podstawy prawnej,
    a ratownikowi właściciel basenu płaci za ratowanie kąpiących się, a nie
    przechodniów w okolicy. Dokąd czytałem jego wypowiedzi, to nie wskazał
    żadnego przepisu. Teraz, to widzę jego wypowiedź w Twoim cytacie i nie
    wiem, czy odnalazł jakiś przepis.

    Po drugie - z tego co pamiętam - ratownik twierdził, że AED nie pożyczy,
    skoro rozmawiają z pacjentem, bo nie jest potrzebny, a nawet szkodliwy.
    I to też jest - nadal uważam - sensowne, bo ludzie z zatrzymaniem akcji
    serca raczej nie uskarżają się na dolegliwości, tylko leżą nieruchomo.
    Oczywiście nie można wykluczyć, że w przyszłości AED stanie się
    przydatne, bo pacjent się zatrzyma, no ale opierając się na opisie
    "kobiety" wniosek był słuszny. Co do zasady użycie respiratora na osobie
    mającej akcje serca - z tego co pamiętam - jest niebezpieczne. AED po
    prostu nie zadziała, bo jest idiotoodporny, ale to nadal nie powód, by
    każdemu przechodniowi na wszelki wypadek go podłączać.

    --
    Robert Tomasik