  • Data: 2020-09-11 22:58:38
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.09.2020 o 17:55, J.F. pisze:

    > Powiedzmy, o ile rzeczywiscie zajechano, a doszukac sie opisu zdarzenia
    > trudno.
    > Poza tym potem musza policjanci z samochodu wyskoczyc, a to chwile trwa,
    > akurat tyle, aby po bron siegnal.
    > Moze go trzeba bylo na tych swiatlach delikatnie stuknac w zderzak, to
    > by pewnie sam wysiadl, albo nie zdziwil ze ludzie z tylu wysiadaja.
    > Tylko jak tak mozna pojazd sluzbowy uszkodzic ...
    > Albo np sprawdzoną zlodziejska metodą na koło - na swiatlach mowisz, ze
    > ma flaka z tylu ...

    Sposobów jest masa.

    > No to nie mieli prawa zatrzymywac - i drugi punkt dla mnie :-P

    JEśli samochód stał, to nie trzeba było go w ogóle zatrzymywać.

    > Jak dla mnie slaby, bo sady policjantow troche popieraja.

    Sądy po prostu opierają sie na ustaleniach, a nie publice.

    > No wlasnie. Czyli wysylanie jednego w strone kierowcy, ktory moze z
    > wnetrza auta wystrzelic to jest glupi pomysl.

    Nie jest. ten idący też ma broń.

    > Musza sie jakos koledzy znalezc w bezposredniej bliskosci - moze widok
    > wycelowanego pistoletu przez szybe powstrzyma podejrzanego, a i bedzie
    > szansa zastrzelic jak bedzie swoja bron wyciagal.

    O to mniej wiecej chodzi.

    > Tylko jak to zrobic ? Dobry pomysl z tymi robotnikami drogowymi, jakies
    > zwezenie ustawic, paru sie krzątac bedzie i nagle sie obracają z
    > pistoletami.
    > Tylko jakos malo praktyczny w akcji na gorąco.>
    > A jak policjanci w cywilu biegna z bronia w strone auta, to co sie
    > dziwic, ze obywatel ma prawo sie czuc zagrozony.
    > A wtedy moze bandytow przejechac, w obronie wlasnej.
    > A tu sie okazuje, ze to uczciwi policjanci byli, ktorzy go teraz moga
    > zastrzelic.

    Nie sadzę, by oni gdziekolwiek biegali - już Ci to pisałem.

    > I kto jest temu winien ? Minister, policjant kierujacy akcją ?

    Tu wyszło, że nikt.

    > Ale po wyjsciu z samochodu, czy z trzyma z pojazdu ?

    Ja bym wyszedł, bo trochę głupio sie do tyłu strzela :-)

    > A na widok tych wysiadajacych z bronia w reku mlodzieniec wrzucil
    > wsteczny, "staranowal radiowoz", po czym ruszyl do przodu.

    Najprawdopodobniej tak i wyszło to, co wyszło.

    > Ale to bez AT.
    > Bo AT wywaza drzwi, wbiega, i dopiero krzyczy "policja".
    > I znow niech ktos akurat ma pod reka siekiere ...

    Różnie tu bywa. Dobrze jest uprzedzić, że strzelasz w drzwi, bo jak ktoś
    za nimi bezpośrednio stoi, to może dostać zawiasem w głowę, albo zamkiem.

    > Fotek nie ma, to sie nie dowiemy, ale jakos kiepsko zablokowali.
    > Moze kierowca z tylu zapomnial recznego zaciagnac :-)

    W ten sposób możemy dowolny wniosek wysnuć. tylko po co? Sad to oceniał.

    > Jakby mieli strzelac, to by nie musieli udawac policjantow.
    > A co zrobia jak sie plan nie powiedzie ... im tez zalezy na nie
    > strzelaniu, bo sie potem policjanci bardziej staraja.

    Mo że, ale w każdym razie pomysł z szarżą by wyjątkowo - jak sie okazało
    - głupi. Dwie ofiary.

    > No a jesli bandyci chca strzelac i zyskac tych pare sekund na
    > dobiegniecie ... to lepiej uciekac :-)

    Uparłeś sie z tymi wyczynami lekkoatletycznymi. Weź idź do swojego
    samochodu. Zaparkuj go przed samochodem sąsiada. Potem sie zastanów, jak
    działał kierowca radiowozu i dysponent. Dysponent ma 3 kroki do
    zrobienia, by z za bagażnika osłaniać kierowcę. Kierowca 6 kroków, by
    okazać legitymację. To nie była cysterna, tylko samochód osobowy.

    > Jak widac nie zawsze. A tu sie poczuja w prawie ...

    > Ale czy to wyraznie napisano w tym przepisie ktory masz na mysli ?

    Zazwyczaj piszą TimesNewRoman i 12 p - to dość wyraźnie :-)- a już
    poważnie, to nie bardzo wiem, o co Ci chodzi.

    > No ale nie chcesz, aby podejrzany zauwazyl policjantow w miejscu
    > obserwacji.

    No to nie zatrzymujesz go w miejscu obserwacji, albo przyjeżdżają,
    mundurowi, gdy są potrzebnie. Strasznie to rozkminiasz.

    > I tu pewnie wychodza braki kadrowe - trudno zorganizowac tego
    > umundurowane na szybko.

    Coś Ty! Przecież na mieście jestz awsze kilka patroli. To akurat
    najprostsze.

    > Ale radio mieli, mogli uzgodnic kontrole gdzies na trasie, nawet jesli
    > nie bylo dokladnie wiadomo gdzie jedzie.

    Powiem Ci, ze mnie się to wydaje najbardziej sensowne.

    > Tylko co to by dalo ... naraziloby sie tylko umundurowanego kolege.
    > A potem w poscigu bylyby kolejne narazenia.
    > Ale nie zabiliby niewinnych osob.

    Pytanie, czy kierujący uciekałby przed umundurowanym patrolem.

    > Moga wylaczyc kawalek wczesniej, albo wlasnie wlaczyc i zobaczyc reakcje
    > innych kierowcow.

    Policja, to nie placówka naukowo-badawcza, by badać czyjeś reakcje.

    > Ale ciagle to bedzie "na odleglosc".

    Nie do końca rozumiem, do czego dążysz.

    > Nie o to chodzi - wojsko moze sobie latac po okolicy, wypatrujac
    > podejrzanych miejsc, a sledzac pojazd wypadaloby go sledzic i leciec jak
    > droga prowadzi.
    > Niby mozna sie wzniesc, ale wyzej to samoloty moga latac.

    Na pewno wznieść się i lecieć. Samoloty latają znacznie wyżej.

    > Wiec wydaje mi sie, ze to sterowanie powinno byc szybkie i niezawodne ...

    A wszyscy powinni być zdrowi, bogaci i szczęśliwi :-)

    > Doleci. A klucz u dyzurnego, albo i bez klucza - co to, na komisariacie
    > kradna ?
    > Jak mozesz tak w ogole myslec :-)

    Pomyśl. Tu ne o kradzież chodzi, tylko o to, że u nas przykładowo jest
    50 km do granicy terenu. Te 50 km dron leci pewnie z pół godziny, więc
    pierwsze pół godziny musisz gonić radiowozem. Mało który pościg tyle trwa.

    > "Według naszych informacji wielu pracowników Unileveru widziało go,
    > zanim został skasowany. Na filmie - ich zdaniem - jest moment, gdy
    > ostrzelany samochód taranuje płot posesji, wbiegają na nią policjanci, a
    > chwilę później pojawiają się antyterroryści.

    Jeśli tam byli zaangażowani antyterroryści i byli na tyle blisko, że
    byli po chwili, to nie wiem, czemu było takie parcie na zatrzymanie
    przez operacyjnych.

    > Skoro firma wiedziała, że może mieć dowód w sprawie, to dlaczego
    > dopuściła do jego skasowania? - To także zamierzamy wyjaśnić - dodaje
    > Rubaszewski. Wczoraj zapytaliśmy o to Andrzeja Waszkiewicza z Unileveru.
    > - Nie będę o tym rozmawiał - uciął krótko. Jeśli nawet prokuraturze uda
    > się odzyskać skasowany obraz, to i tak nie będzie na nim dźwięku -
    > kamera nie ma mikrofonu. A to nie rozwieje wątpliwości, czy policjanci
    > ostrzegali, że będą strzelać. "

    Rejestratory są tak zbudowane, że zapełniają dysk i dopiero nadpisują.
    Jak nadpiszą, to odzyskać się nie da, bo masz inne dane tam. Po za tym
    wygląda na to, ze kamera obejmowała posesję, więc nie widać samego
    zajścia. Oni liczyli na głos, ale tego kamera nie zapisuje. Pewnie tam
    nic nie było ciekawego i dlatego tego nie zabezpieczono. Potem
    dziennikarze jak zwykle rozpętali piekło, że to takie cenne.

    > Samemu sie ruszyc d* nie chcialo, a do innych pretensje ...

    Bo jeśli to kamera na prywatnej posesji, to raczej tam nic nie było.

    --
    Robert Tomasik