    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Date: Mon, 15 May 2006 12:45:34 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 15 May 2006 14:18:46 +0200, Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Dlaczego rowerzysta NA ZIELONOM świetle ma zatrzymywać się i np.
    > ustępować debilowi, który nawet nie zwalnia przed przejściem bo ma
    > zieloną strzałkę?

    Na zielonym w przypadku braku przejazdu rowerowego. Natomiast gdy takiego
    brak (a często po prostu nie ma warunków, czyli odpowiedniej widoczności)
    pozostaje przejście dla pieszych. Po kiego rowerzysta ma zsiadać z roweru,
    jeśli może bezpiecznie przejechać? Tyle że powinien przejechać z rozsądną
    prędkością...
    Problem pojawia się nie tylko przy zielonej strzałce, ale przy wszelkich
    skrzyżowaniach z sygnalizatorami ogólnymi (nie kierunkowymi).

    > Ja poprostu na takich przejściach zdemontował bym zielone strzałki i po
    > problemie. W końcu zmusiło by to wariatów do przepuszczania pieszych
    > zgodnie z sygnalizacją w tym także rowerzystów. Problem z oceną
    > widoczności, prędkości i pierszeństwa poprostu by zniknął.

    Tylko że to nie tylko w zielonych strzałkach problem, ale z większością
    skrzyżowań. Odniosłem się do zielonych strzałek bo o nich akurat była mowa.
    Same zielone strzałki są bardzo sensownym pomysłem, zaś problem polega na
    tym że niektórzy kierowcy nie potrafią zrozumieć że to jest WARUNKOWE
    zezwolenie. Może policja zamiast stać za krzakiem i łapać za przekroczenie
    50km/h na trzypasmowej szosie powinna się skupić na takich mniej efektownych
    a za to ważniejszych dla bezpieczeństwa sytuacjach?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004