    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Date: Mon, 31 Jan 2011 20:53:21 +0100

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ii71no$pr1$3@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > gdyby było tak jak piszesz to stosowanie sumy kontrolnej nie miało by
    > sensu, zresztą nikt by jej wtedy nie pisał nigdzie bo po co jak się sama
    > wyliczy.

    No nie do końca tak jest, jak piszesz. Ja jak sprawdzam przed wpisaniem
    kolejnego przelewu do tej samej osoby, czy czasem nie zmieniła konta, to
    tak naparwdę właśnie rzucam okiem na cyfrę kontrolną i bank. Nie chce mi
    się sparwdzać cyfra po cyfrze, czy zakład energetyczny przykładowo nie
    zmienił jednej z nich, bo wiem, że zmiana ta spowoduje zmianę cyfr
    kontrolnych. Nie chcę tu już dobijać pytającego, bo sam pewnie bym się na
    taką pułapkę dał złapać, ale rzut oka na numer powinien spowodować, że
    cobaczyłby, że numer jest inny na początku. O nazwie wierzyciela nie
    wspomnę.