  • Data: 2011-01-31 22:04:43
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.01.2011 20:53, Robert Tomasik pisze:

    > No nie do końca tak jest, jak piszesz. Ja jak sprawdzam przed wpisaniem
    > kolejnego przelewu do tej samej osoby, czy czasem nie zmieniła konta, to
    > tak naparwdę właśnie rzucam okiem na cyfrę kontrolną i bank. Nie chce mi
    > się sparwdzać cyfra po cyfrze, czy zakład energetyczny przykładowo nie
    > zmienił jednej z nich, bo wiem, że zmiana ta spowoduje zmianę cyfr
    > kontrolnych. Nie chcę tu już dobijać pytającego, bo sam pewnie bym się
    > na taką pułapkę dał złapać, ale rzut oka na numer powinien spowodować,
    > że cobaczyłby, że numer jest inny na początku. O nazwie wierzyciela nie
> [...]

    Sprawa nie dotyczy bezpośrednio mnie, ale starszą osobę z rodziny, która
    zawsze płaciła faktury dając je kasjerce w banku. Jest jeszcze jeden
    szczegół, o którym się właśnie dowiedziałem. Nasza osoba A prowadzi
    działalność gospodarczą (nie jest płatnikiem VAT) i używa tego konta
    przy rozliczeniu ze swoimi klientami i dostawcami. Z tego co się
    dowiedziałem, to konto jest zarejestrowane na osobę A, jako osobę
    prywatną, ponieważ X lat temu bank udzielił informacji, że jeśli
    prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, to nie musi mieć dwóch kont.

    Czy to jest prawda? Zawsze mi się wydawało, że nawet prowadząc
    działalność trzeba założyć oddzielne konto.

    Hipotetycznie: czy jeśli umowa o prowadzenie rachunku bankowego byłaby
    na działalność gospodarczą, to coś by to zmieniło w temacie odzyskania
    nieprawidłowo przekazanej kwoty?

    Pozdrawiam,

    Paweł