  • Data: 2005-11-06 23:23:12
    Temat: Re: Spadek-pytania
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam wrote:

    > jeśli sprawa spadkowa odbędzie się przed upływem 6 miesięcy, to będziesz
    > musiał złożyć oświadczenie o przyjęciu albo odrzuceniu spadku (koszt 20
    > zł), po upływie tego terminu przyjmuje się, że przyjąłeś spadek wprost -
    > czyli odpowiadasz za wszytkie ewentualne długi dziadka bez ograniczenia

    To może precyzyjniej: w ciągu 6 miesięcy możesz przyjąć z
    dobrodziejstwem inwentarza (czyli będziesz odpowiadać za długi tylko do
    wysokości spadku), odrzucić spadek lub przyjąć wprost (razem z
    wszystkimi nieznanymi ci nawet długami, ktore mogą być większe niż
    wartość spadku).

    Jeśli w ciągu 6 miesięcy nic nie zrobisz to tak jakbyś przyjął
    najniebezpieczniejszą dla ciebie opcję. Więc warto się zastanowić.