  • Data: 2003-09-14 06:31:33
    Temat: Re: Sluzba Wojskowa
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dokładnie nic.
    > Pobyt za granicą nie może być traktowany jako uchylanie się od
    służby
    > wojskowej.
    > Wystarczy , żeby rodzice na pisemko z WKU odpisali, że syn
    przebywa za
    > granicą i planowanym terminem powrotu jest rok 2014.
    > Prawdopodobnie spiszą go na straty i więcej się nie będą upominać.

    Taka w istocie bywa praktyka postępowania urzędników WKU, ale
    trzeba się liczyć z tym, że któryś bardziej się przyłoży do pracy i mogą
    zacząc się problemy, bo taki wyjazd za granicę to na moje oko
    przestępstwo (występek)

    Cytuję ustawę o powszechnym obowiązku obrony RP:

    "Art. 224. Kto wbrew obowiązkom wynikającym z ustawy lub przepisów
    wydanych na jej podstawie:
    (...)
    6)opuszcza terytorium Państwa lub przebywa za granicą bez
    zezwolenia organów wojskowych,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności."

    I jeszcze art. 243 ust. 2 tej samej ustawy: "Przedawnienie ścigania i
    wyrokowania w sprawach o czyny określone w art. 228 oraz 237-241
    nie biegnie w czasie samowolnego przebywania sprawcy za granicą."

    -> http://usenet.pomocprawna.info