  • 1. Data: 2003-09-13 22:54:21
    Temat: Sluzba Wojskowa
    Od: "Tuviks" <r...@b...gnet.pl>

    Czesc!
    Mam pytanie : jaka kara grozi za uchylenie sie od sluzby wojskowej.
    Mam kolege ktory chodzil razem ze mna do klasy . Rok temu wychechal do USA
    sie uczyc. W maju nie bylo go dlatego na komisji wojskowej . W czerwcu
    wrocil ale w WKU sie nie zjawil i jak to okreslil nie ma zamiaru tam isc .
    W maju wybiera sie na studia do Australii . Papierow zadnych swiadczocych o
    zapisie na ta uczelnie do WKU nie dostarczyl .Co mu grozi ??

    Pozdrawiam,
    Tuviks

    --
    "Rozwijaj się albo umrzyj"
    E-mail : Tuviks(malpa)tlen.pl

  • 2. Data: 2003-09-14 05:26:53
    Temat: Re: Sluzba Wojskowa
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Tuviks" <r...@b...gnet.pl> wrote in message
> [...]
    > W maju wybiera sie na studia do Australii . Papierow zadnych swiadczocych
    > zapisie na ta uczelnie do WKU nie dostarczyl .Co mu grozi ??

    Dokładnie nic.
    Pobyt za granicą nie może być traktowany jako uchylanie się od służby
    wojskowej.
    Wystarczy , żeby rodzice na pisemko z WKU odpisali, że syn przebywa za
    granicą i planowanym terminem powrotu jest rok 2014.
    Prawdopodobnie spiszą go na straty i więcej się nie będą upominać.

  • 3. Data: 2003-09-14 06:31:33
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > granicą i planowanym terminem powrotu jest rok 2014.
    > Prawdopodobnie spiszą go na straty i więcej się nie będą upominać.

    Taka w istocie bywa praktyka postępowania urzędników WKU, ale
    trzeba się liczyć z tym, że któryś bardziej się przyłoży do pracy i mogą
    zacząc się problemy, bo taki wyjazd za granicę to na moje oko
    przestępstwo (występek)

    Cytuję ustawę o powszechnym obowiązku obrony RP:

    "Art. 224. Kto wbrew obowiązkom wynikającym z ustawy lub przepisów
    wydanych na jej podstawie:
    (...)
    6)opuszcza terytorium Państwa lub przebywa za granicą bez
    zezwolenia organów wojskowych,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności."

    I jeszcze art. 243 ust. 2 tej samej ustawy: "Przedawnienie ścigania i
    wyrokowania w sprawach o czyny określone w art. 228 oraz 237-241
    nie biegnie w czasie samowolnego przebywania sprawcy za granicą."

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-14 16:43:06
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Dredd" <...@...pl> wrote in message news:bk1205$5hl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wyrokowania w sprawach o czyny określone w art. 228 oraz 237-241
    > nie biegnie w czasie samowolnego przebywania sprawcy za granicą."

    Mogą mnie pocałować.
    Wyjechałem za granicę, bo tak mi pasowało i WKU nic do tego.
    Mogą się przyczepić, gdybym wyjechał np. po wręczeniu mi wezwania, że mam
    się stawić.
    Zamiast się stawić jadę za granicę i gram głupa, że mnie nie ma w Polsce.
    Jeżeli zrobiłem to wcześniej, a potem przychodzi wezwanie, to grzecznie im
    odpisuję, że nie mogę się stawić bo przebywama za granicą i że stawię się za
    4 lata jak wrócę.

  • 5. Data: 2003-09-14 19:20:53
    Temat: Odp: Sluzba Wojskowa
    Od: "Piotr K." <b...@s...com>

    > Mogą mnie pocałować.
    > odpisuję, że nie mogę się stawić bo przebywama za granicą i że stawię się za
    > 4 lata jak wrócę.

    Nie wracaj, ten Kraj nie jest Twoją Ojczyzną, więc won !

    Nie pozdrawiam

    Piotr

  • 6. Data: 2003-09-14 20:52:54
    Od: Artur Górniak <j...@g...ha.pwr.wroc.pl>

    Piotr K. <b...@s...com> wrote:
    > Nie wracaj, ten Kraj nie jest Twoją Ojczyzną, więc won !
    ciekawe czyja to Ojczyzna...

    panie spam dot com

    pewnie niemiecka skoro z braku intelektualistów na niemieckich czołgach
    teraz polska armia jeździ ;-)
    jakoś tych "mieczy" ci u nas nie dostatek.

    Artur Górniak

  • 7. Data: 2003-09-14 21:55:55
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Piotr K." <b...@s...com> wrote in message

    > Nie wracaj, ten Kraj nie jest Twoją Ojczyzną, więc won !

    Przeczytaj Piotrze wątek od początku i zastanów się komu i na jaki temat
    odpisałeś, bo twoja odpowiedź po pierwsze była nie na temat, a po drugie
    niewłaściwej osobie.

  • 8. Data: 2003-09-15 15:45:09
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mogą mnie pocałować.

    Faktycznie przyznaję, że polski aparat państwowy ma ograniczone
    możliwości dobrania się do Ciebie za granicą

> [...]
    grzecznie im
    > odpisuję, że nie mogę się stawić bo przebywama za granicą i że

    Twoja wola. Ale musisz liczyć się z ryzykiem postawienia Ci zarzutów
    po powrocie i tyle. Powyżej podałem tylko garść informacji. Każdy
    dorosły decyduje za siebie. Dla mnie możesz nawet nigdy nie wracać
    zza tej granicy. To nie mój problem - na szczęście nie pracuję w WKU :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info