    From: e...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Date: Sun, 31 May 2009 11:38:10 -0700 (PDT)
    <gvu6qa$js8$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    On 31 Maj, 16:03, "bazyli4" <b...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik <e...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:ad3751e5-d6d6-4ab0-9363-dacbfd1bab45@
    u10g2000vbd.googlegroups.com...

    > Nie sądzę. Zrobiłem szybki test i zadzwoniłem do taty. Zapytałem, czy wyraz
    > ten jest dla niego jasny... chłopina biedny miał przez chwilę wątpliwości
    > czy skończyłem szkołę, że się o takie rzeczy pytam ;o)

    Czy naprawde nie widzisz, ze zadales zle pytanie. Zapytaj go czy ten
    wyraz uzywa. Czy mowi doreczyciel dokonywa doreczenia czy dokonuje?
    Przeciez nigdzie nie sugerowalem, ze ten wyraz jest niejasny.
    Natomiast twierdze, ze jest nieuzywany i przez to jest to wyraz
    przestarzaly, reliktowy, archaiczny. Jest jasny dla wszystkich, ale
    jest nieuzywany przez wszystkich z wyjatkiem jakis "hobbystow", jak
    Ty, ktorych mozna policzyc na palcach jednej reki.

    > Z jednej strony tak, ale z drugiej strony jest 'dokonywać'. Nie ma potrzeby
    > uzasadniać istnienia i normalności 'dokonywa' skoro jest dokonywać. To tak

    Czy masz problemy z obiektywnym spojrzeniem na sprawe? Moze zaraz nasz
    grupowy "psychoanalityk" cos na ten temat powie. ;) Dokonywac jest
    powszechnie uzywane, a dokonywa nie jest, co zreszta sam pomogles
    udowodnic, wiec co ma jedno do drugiego w tym kontekscie? Pogodz sie
    juz z tym, ze poza Toba niemal nikt tego slowa nie uzywa i juz. Nie
    zmienisz tego.

    > Sam wiec widzisz, jestes wyjatkiem, a przez to, przez innych jestes
    > postrzegany jako dziwak, gdy uzywasz tego nieuzywanego przez innych
    > slowa. ;)
    >
    > Przepraszam bardzo, ale śmiano się z niego, nie zemnie... czytajże ze
    > zrozumieniem ;o)

    Skad to mozesz wiedziec skoro to nie Ty sie smiales? ;P

    > Na pewno to tylko kac? Moze jeszcze masz te promile we krwii? ;)
    >
    > Nie, po prostu pokazałem, gdzie którego wyrazu użyć można... więc jak?

    Nikt tak wspolczesnie nie mowi, poza "nawiedzonymi" "hobbystami". ;)