  • Data: 2007-12-22 12:05:32
    Temat: Re: Skrzynka pocztowa byłego pracownika
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    w...@a...pl (Wemif) writes:

    > Czy cos zmusza do likwidacji konta? nawet jesli, to mozna zlikwidowac,
    > a ustawic aby emaile na adresy *@jakasdomena.pl byly wysylane na jakies
    > konto i tego przeciez nikt nie moze zabronic. A tam zalapie sie kowalski
    > ze skasowanym kontem.

    Interpretacja *sądu* może (a nawet powinna) zależeć od *formy* tego
    adresu mailowego.

    J...@e...com - adres "osobowy"
    To prawie że "dana osobowa" :-)
    Proste zostawienie *takiego* adresu emailowego dłużej niż na chwile
    budzi rozliczne wątpliwości prawne i szerokie pole do prawnych ataków.
    W szczególności może być traktowane jako (już) niezgodna z prawdą
    "sugestia" że Jan Nowak dalej tam pracuje
    k...@e...com - adres "funkcyjny"
    Facet się może bujać na drzewo :-)

    P.S.
    Ja tam jestem propagatorem
    1) nadawania pracownikom adresów email tylko "kojarzących się" z imieniem
    i nazwiskiem a nie "prostych kopi"
    J...@e...com -> J...@p...example.com
    To ułatwia też obsługę "drugiego Jana Nowaka".
    2) nadawania dwóch adresów (aliasów): służbowego i "prywatnego" z
    ostrzeżeniem że adres "prywatny" zostanie zlikwidowany dokładnie w
    momencie odejścia a adres "służbowy" będzie przez powiedzmy 2 lata
    przekierowywany na innego pracownika1
    3) Dawania pracownikom w momencie przyjęcia do pracy do podpisania
    papierka że "przyjeli do wiadomości" że cała poczta firmowa jest
    traktowana jako związana z pracą, archiwizowana i może być
    przeglądana przez uprawnione przez firmę osoby
    [to zniechęca do używania adresu firmowego do "prywaty"]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Seks, nie twierdzę, że jest nieistotny, natomiast nie jest esencją życia.