eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - koszty manipulacyjne › Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "Selektor" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Date: Fri, 5 Aug 2011 23:34:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <j1hnks$m53$1@news.onet.pl>
    References: <j1gf3r$7sm$1@news.onet.pl> <4e3bdcae$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <j1go4p$bvc$1@inews.gazeta.pl> <j1gp1h$b9h$1@news.onet.pl>
    <j1gqi1$kpp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.97.178.223
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1312580061 22691 79.97.178.223 (5 Aug 2011 21:34:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Aug 2011 21:34:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:684963
    [ ukryj nagłówki ]

    > Selektorze a odwracając sytuację - jak ktoś kupuje u Ciebie i płaci
    > przelewem
    > to płaci Ci o 5 zł mniej bo mu w banku taką prowizję pobierają czy raczej
    > wpłaca całą kwotę?

    tylko różnica jest taka, że to klient rezygnuje a nie ja.
    To klient odstępuje od umowy, nie ja. W przypadku reklamacji,
    jeżeli jest zasadna, nie mam wątpliwości, że pokrycie kosztów jest moim
    obowiązkiem jako sprzedającego.

    > Odnośnie podstaw prawnych to bodajże nawet w tym tygodniu było na temat
    > ustawy
    > o sprzedaży na odległość.

    ok, który art. wspomnianej ustawy obliguje mnie do poniesienia
    kosztów przelewu/anulowania płatności kartą? Ustawa nie wspomina
    (przynajmniej ja tego nie wiedzę) o sposobie zwrotu pieniędzy.
    Na wyraźne życzenie klienta zwrot dokonany będzie w sposób
    jaki sobie zażyczy, przy założeniu, że sam pokryje koszty swojego
    życzenia. Oczywiście proszę się nie czepiać, nie mówię tu o naliczaniu
    jakiś wygórowanych i wyimaginowanych kosztów a o realnym koszcie przelewu,
    anulowania transakcji kartą - dla porządku, bez doliczania kosztów mojego
    czasu i innych, czysty koszt przelewu/anulowania transakcji zgodny z tabelą
    banku/operatora płatności.

    I tak w takiej sytuacji przez kaprys klienta, jestem do tyłu z kosztem
    wysyłki do klienta, za który muszę zwrócić pieniądze jak i z prowizją
    dla operatora płatności kartą, jeżeli została wykonana w ten sposób
    płatność.
    Wiem, wiem takie ryzyko... ale nie o dyskusje w tym zakresie mi chodzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1