  • Data: 2008-01-10 23:08:17
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin pisze:
    > Ja moze dodam od siebie ze w sklepach typu MAKRO sprawa sie komplikuje
    > bo nie są one publicznie dostępne dla każdego (oferta jest skierowana do
    > wybranych). Jak sie nie spodobasz właścicielowi to ci zablokuje karte i
    > juz nie wejdziesz.

    Jak dla mnie Makro to nie sklep tylko punkt sprzedaży detalicznej tylko
    dla członków swoistego klubu Makro (i osób towarzyszących).

    > Innym przypadkiem jest regulamin obowiązujący w sklepie. Oczywiscie musi

    Co rozumiesz przez "obowiązujący"?

    > byc on zgodny z polskim prawem, czyli nie mozna ci zabronic zakupu lub
    > zapoznania sie z ofertą. Ale co do robienia zdjęć to miałbym juz
    > wątpliwości (jest to jednak coś więcej niż tylko zapoznawanie się z
    > ofertą).

    Zgodnie z polskim prawem (Konstytucja) żeby komukolwiek czegokolwiek
    zabronić potrzebna jest w tym celu ustawa. Żeby regulamin kogokolwiek
    obowiązywał jego zapis musi wynikać z jakiejś ustawy, a nie z czyjegoś
    widzimisię.

    A ponieważ żadna aktualnie obowiązująca ustawa nie daje podstawy do
    zakazu fotografowania... cóż, równie dobrze właściciel sklepu mógłby
    umieścić tam zapis, że żadna kobieta wchodząca na teren sklepu nie może
    odmówić zaproszeniu na szybki seks ;->