  • Data: 2008-01-10 23:55:55
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Misia Puchatka wrote:

    > Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm).
    > Jestem w opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej

    dzieki - dawno sie tak nie usmialem podczas czytania :)

    > tak:
    > "Jesli wejdziesz do mojego sklepu, i zrobisz zdjecie, a mnie sie nie
    > podoba, ze robisz zdjecie, to mam prawo wyrzucic cie z tego sklepu pod
    > grozba kary na podstawie KK art. 193 'Kto wdziera się do cudzego domu,
    > mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew
    > żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega
    > grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > roku.'"

    oszolomow jest duzo na swiecie
    ja zadaje pytanie zwykle takie ochronie
    a ktory to punkt regulaminu mowi o zakazie fotografowania
    od tej pory panuje cisza, bo zaden nie zna tego regulaminu
    wiec informuje, ze moga isc sobie przeczytac go i przyswoic a potem
    pogadamy - bo ja w przeciwienstwie do nich znac go nie musze...

    jak wroca to trzeba zadac pytanie o konstytucje - czy to nie sprzeczne
    oczywiscie panowie nie wiedza - wiec kontynuowac

    oni doskonale wiedza ze nie moga
    ale ich zdanie polega na prewencyjnym przeszkadzaniu i utrudnianiu,
    psychicznym utrudnianiu, dzieki czemu ktos pierwszy zrezygnuje - zwykle -
    fotograf...
    jeszcze 3 lata temu miski odsylali mnie do przechowalni plecakow - odziwo
    teraz juz nigdy sie nie zdarza - dlaczego?
    bo ludzie nauczyli ich zeby nie pieprzyli glupot...

    w kwestii fotografowania tez tak bedzie

    > Robienie zdjec w miejscach publicznych nie jest karalne. Wiec nie
    > widze podstawy do opisanego powyzej "wyrzucenia" robiacego zdjecia z
    > takiego np. sklepu Saturn czy inny MediaMarkt...

    BTW: w kwestii pl.preg - bylo tam haslo, ze nie robie zdjec wlascicielowi
    czy sprzedawcy
    jemu tez mozesz zrobic - ochrona wizerunku dziala na publikacje a nie na
    fakt zrobienia zdjecia
    wiesz kazdemu kto znajduje sie w miejscu publicznym mozesz zrobic zdjecie,
    ale opublikowac tylko za zgoda lub gdy prawo na to zezwala (ustawa)

    --
    pozdrawiam