    From: "hash" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Tue, 5 Feb 2002 18:24:30 +0100

    > Czy tak trudno to zrozumiec takiego inteligentnemu mlodemu czlowiekowi
    > ze wszystkie porty sa najpierw otwarte, a dopiero nasze dzialanie moze
    > sprawic ich zamkniecie ?

    czy tak trudno zrozumiec inteligentnemu rozwinietemu czlowiekowi ze
    standardowo porty sa zamkniete jelsi ich zaden program nie uzywa?

    > Czy tak trudno mlodemu inteligentnemu czlowiekowi zrozumiec, ze w wyniku
    > zaniechania zamkniecia,
    > wszystkie porty pozostana otwarte.

    czy tak trudno zrozumiec inteligentnemu rozwinietemu czlowiekowi ze porty
    nie sa otwarte jesli sie ich nie uzywa? i niema potrzeby zamyklania(?) portu
    ktory juz jest zmakniety pozniewaz nic o nie uzywa?

    > Czy naprawde tak trudno jest wyobrazic sobie mlodemu inteligentnemy
    > czlowiekowi,
    > ze jedna aplikacja moze realizowac w sobie wszystkie protokoly ?

    no tak, ale dlaczego ma od razu otwierac wszystkie porty?
    zalozmy ze mam exima (serwer poczty) i on mi otwiera port smtp, lub moze
    np. wu-ftpd ktory otwiera mi port ftp?

    wiesz co sie stanie jesli zdejme firewall na moim windowsie? otwary bedzie
    jedynie port netbios ssn (wszystko inne jest zamkniete)
    a co sie stanie jesli... chwila chwila... ja nie mam firewalla na moim
    linuxie! (nie potrzebuje wiec... po co?)

    netstat -an
    (upewniam sie czy cos oczekuje na polaczenie)
    i co sie okazuje? ZE NIC!
    a dlaczego? poniewaz nie udostepniam zadnych uslug bo w tej chwili jest to
    zbedne i do niczego mi nie potrzebne

    wiec mi powiedz jakim <?>! cudem moze byc otwarty jakis port skoro nic na
    tym komputerze nie udostepniam!?

    a jesli bede mial ochote miec serwer poczty to chyba jasne ze otworze port
    25? (itp.)

    > Czy to jest naprawde intelektualnie tak trudne, ze trzeba ukonczyc
    > najpierw psedskole ?
    > Czy zdolnosc myslenia abstrakcyjnego zanikla calkiem na usenecie ?

    ze co?

    > Czy naprawde to ja musze napisac ten program ktory obsluzy wszystkie
    > protokoly i ujawni ze wszystkie porty sa aktywne i otwarte ?

    a po co? jesli ten program ma byc uzyteczny do czegos to napisz, aha...
    coo? chcesz napisac program ktory otworzy wszystkie porty?:)))))

    > Czy naprawde nie moze tak byc, ze standardowo wszystkie porty sa
    > zamkniete, a jedynie swiadome
    > aktywne dzialanie je otwiera ?

    nosz kuna przeciez tak jest:D
    udostepniam cos - otwieram port, nieudostepniam nic - mam wszystko zamkniete
    :)

    > Czy naprawde zatem tak trudno jest przyjac jako obowiazujacy standard
    > bezpieczenstwa internetowego,
    > ze wszystkie porty sa zamkniete tak dlugo, jak dlugo ich sami nie
    > otworzymy,

    przeciez sa zamkniete dopoki nie otworzysz... (LOL)

    > Czy to naprawde jest takie skomplikowane i trudne do zrozumienia ?

    nie, ale czy ty wogole czytasz co sie do ciebie pisze?

    > Dokladnie.
    > Nie chciales za 2 zl, a juz za 200 zl nie bedziesz mial wyboru.

    tu niema sie nad czym zastanawiac nawet :]

    > Czy z tego wynika, ze uwazasz informatykow zatrudnionych przy sieciach
    > opartych na windzie
    > za gorszych, gorszej wyksztalconych, slabiej przygotowanych ?

    to zalezy, informatykow ale takich prawdziwych a nie nauczycieli w szkole
    ktorzy nie wiedza do czego sluzy ctrl-c itd.

    chodzi ci o windowsowych adminow ? - i owszem jesli maja pojecie co i jak
    moga ladnie pinknie zabezpieczyc swoj scierwer...
    slabiej przygotowanych... chyba ci chodzi o robale typu Nimda & CR ? -
    przeciw temu raczej sie przygotowac nie mogli (taki przecietny admin)...

    > Dokladnie jest w linuxie.

    tak, bo administratorzy linuxowi chyba przywiazuja wieksza wage do
    update'ow...

    > Czy naprawde wierzysz ze linuksowe serwery sa lepiej zabezpieczone ?

    na ogol tak jest...

    > Na jakiej podstawie dokonujesz takiej generalizacji ?

    na podstawie windowsa ktory udostepnia telnet typu "otwarty port,
    telnetujesz sie i:

    Microsoft Windows (C)

    C:\WINDOWS.000>
    "

    no...

    > Sa tak zabezpieczone jak sa zabezpieczone, jak je zabezpieczy admin.
    > A jak slabo zabezpieczy to beda slabo zabezpieczone.

    [bleble mode on: (jak powyzsza wypowiedz przedmowcy:)]
    jasne ze sa zabezpieczone jak sa zabezpieczone a jesli nie sa zabezpieczone
    to nie sa zabezpieczone. :]

    > A mow sobie.
    > W demokracji jest wolnosc slowa.

    ...a przynajmniej tak sie nam wydaje

    > A jest w ogole taka grupa ?
    > Wszedlem do katalogu i mam grupe pl.comp.security i pl.comp.os
    > pl.comp.os.security nie ma
    > Sprawdzilem w Google i tez nie maja tej grupy.
    > Widocznie znow cos pokreciles.

    hehe:> pokrecilem ;D
    tak , bez "os" chodzilo o pl.comp.security (sorry ale. nie nie powiem co
    bylo bo podciagniesz pod to cala moja wypowiedz)

    > a ja mowie ze te waly nie trzeba budowac, lecz uregulowac rzeke i
    > wybudowac jeden wal wzdluz koryta rzeki,
    > aby wszyscy uzyskali ochrone.

    jestem zwolennikiem natury, nie popieram takich "regulacji" rzek...

    > Ty mowisz, ze kazdy musi dbac o swoj serwer, zamykac porty,
    > administrowac zasobami
    > a ja mowie, ze wszystkie porty musza pozostawac tak dlugo zamkniete, az
    > uzytkownik ktoregos sam nie otworzy, swiadoma wola, a nie prze
    > zaniechanie.

    to sie wybiera instalacje systemu zaawansowana, i samemu zadecyduj co mas
    zmiec zainstalowane

    [samochodzy, alarmy & szyby]

    > Zatem dokladnie tak jest z internet security.
    > Nie ma potrzeby codziennie skanowac komputerow przed wirusami,

    niema potrzeby, wystarczy przeskanowac tak... z raz na miesiac

    [...]

    > Twoj wybor , ktory z dwoch swiatow wybierzesz.

    ale tak sie sklada ze tkai swiat jest niemozliwy do wprowadzenia...

    --
    Dariusz @ pl.soc.prawo