    From: MaXxX <m...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Mon, 4 Feb 2002 02:28:21 +0100
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>

    Dnia Sun, 03 Feb 2002 23:22:34 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > No juz nie tlumacz sie tak dokladnie, ze jestes taki ostrozny i dokladny
    > i codziennie myjesz uszy i nogi.
    > Po prostu wiesz czym to grozi.
    > A gdy masz komputer jakiegos anonimowego uzytkownika sdi, to juz te
    > obawy znikaja i bach bach
    > wszystkie tysiace portow zeskanowane.

    A powiedz mi, po jaką cholerę mam skanować wszystie bach bach tysiące portów?
    Na co mi to? Żeby mu wleźć i coś popsuć?? Mam trochę więcej niż pięć lat. Więc
    po co?

    > Sam wiesz, ze gdy jest strona dupex.com.pl to jest juz zarejestrowana
    > przez wyszukiwarke.

    Co Ty wygadujesz! Ile domen w życiu kupiłeś, ile stron reklamowałeś, hmm?

    > Niemniej tej strony jeszcze nie ma.

    To był tylko przykład, facet, daj se luz.

    > Doskonale te sprawy rozwiazuja instytucje wojskowe.
    > Informuja wchodzacego, ze wszelka jego aktywnosc na serwerze jest
    > monitorowana a wskazane linki sa jedynie dla uprawnionych.
    > Mysle ze to doskonaly wzor dla cywilnych serwerow.

    Taaak. I na każdym sklepie napis "wstęp tylko dla klientów", i sprawdzane
    karty klienta przy wejściu czytnikiem. Na autobusie napis "tylko dla obywateli
    klasy 9" (dla innych jest inny autobus, oczywiście).

    Co za chorą utopię chciałbyś na świecie widzieć, co? Bo ja to widzę jako
    jakiś amalgamat socjalizmu z juntą wojskową...

    > Nie domyslasz sie.
    > Na sklepie pisze wyraznie ze to sklep.

    A na FTPie pisze wyraźnie czy jest użytkownik anonimowy:

    user@host:~$ ftp host
    Connected to host.
    220 host FTP server (Version 9.9.7) ready.
    Name (host:user): anonymous
    331 Guest login ok, send your complete e-mail address as password.
    Password: _

    "ftp host" to spojrzenie na budynek - "czy to jest sklep?"
    "220 host FTP server..." to potwierdzenie - "tak, wisi tabliczka SKLEP".
    "Name: anonymous" to sprawdzenie - "czy czynny dla każdego?"
    "331 Guest login ok" to potwierdzenie - "tak, czynny, wchodź".

    > Nigdy nie odpisales.
    > Wy,mysliles sobie wlasna teorie na wypadek nalotu policji.
    > Ale sam wiesz ze twoja teoria jest slaba i cie nie obroni przed
    > odpowiedzialnoscia za nieuprawnione skanowanie portow.

    Ooo. Poproszę o dowody, bo te 3 linijki powyżej mogłyby być dowodem w sprawie
    karnej (!) o zniesławienie. Pomówiłeś mnie właśnie o skanowanie portów
    (domyślnie: wielu, poza 21, 80 i 139), czego de facto nigdy nie zrobiłem na
    żadnym hoście oprócz własnego.

    > Ale z sserwerach zabierasz kontent, ktory sie laduje na twoj komputer.
    > Czyli sie nie przygladasz biernie, pasywnie,lecz aktywnie.

    Jeżeli na kontencie byłaby cena, a niemożliwe byłoby jego zabranie bez
    zapłacenia, to byłaby to zupełnie inna historia.

    W sklepie jak będę próbował wynieść towar, to przy kasie czujka zapiszczy. A
    jeżeli nic nie zapiszczy gdy będę kopiował plik "readme.txt" z serwera,
    znaczy, że mam do niego prawa.

    > Mogę wejść do sklepu, nie pytając
    >
    > Trywilizujesz.
    > Moze byc sklep otwarty a nie zostaniesz wpuszczony.
    > Moze byc zamkniety, a ktos zostanie do niego wpuszczony.

    Oooo?

    Pokaż mi, Mistrzu, jak wchodzisz do zamkniętego sklepu! Z założeniem, że sklep
    jest "zamknięty" dla klientów ale "otwarty" dla personelu, oczywiście.

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,