  • Data: 2002-02-04 06:23:39
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    fOn Sun, 3 Feb 2002, Dariusz wrote:
    [...]
    >+ > nim do ostatnich udało mi się wsiąść... ;)
    >+ >
    >+ > >+ I do tego próba zalogowania się na lokalny serwer news jako root?
    >+ >
    >+ > A bylo info że *nie wolno* ?
    >+ > AFAIK to w hAmeryce poważnie traktują tekst announmentu
    >+ > pojawiający się przy logowaniu. I jak tam jest coś
    >+ > w stylu "Welcome" - no to welcome, ładujemy się :)
    [...]
    >+ Przeciez juz to tyle razy bylo omawiane.

    Prawda.

    >+ Skanowanie portow stanowi przygotowanie do popelnienia przestepstwa.

    A to jest zdanie niejakiego DariusaJ. Przykro mi, jeśli
    nie wszyscy mają takie samo zdanie.

    >+ Polega dokladnie na tych samych czynnosciach jako podejmuje zlodziej
    >+ zamierzajacy sie wlamac do czyjegos domu.
    [...]
    >+ Naiwnoscia jest porownywanie skanowania portow do oblatywania drzwi w
    >+ autobusie.
    >+ Autobus jest srodkiem komunikacji publicznej i w tym celu zostal
    >+ udostepniony.
    >+ Taka sama proba dla taksowki lub prywatnego samochodu, czyli probowanie
    >+ wszystkich drzewi , czy otwarte,
    >+ moze sie skonczyc , jak donosi ostatnio prasa, postrzeleniem lub nawet
    >+ zastrzeleniem wlamywacza.

    Nieustąpienie miejsca na przejściu dla pieszych też może tak się
    skończyć (autentyk z Polski). Tyle, że to strzelający jest
    (w Polsce) przestępcą. PRzykro mi, że nie ejst tak jak chciałbyś.

    [...]
    >+ W Stanach takie sprawy sa bardzo szybko zalatwiane.

    Nie mam dalszych pytań, chwilowo nie wybierałem się do Stanów.

    [...]
    >+ Poniewaz tych spraw bylo juz kilkaset i zapadly wyroki skazujace jak i
    >+ zasadzono wysokie odszkodowania,

    ...podobnie jak za upieczenie własnego kota we własnej kuchence
    mikrofalowej przez "inteligentnego inaczej" (oczywiście odszkodowanie
    zapłacić producent kuchenki).

    >+ tak wiec nikt mieszkajacy w Stanach

    Nie zaprzeczam, że *niektóre* rozwiązania prawne w US uznaję
    za dobre. Ale tak się składa że *ani* niektóre dobre, *ani*
    niektóre złe (do których zaliczam "domniermanie winy" jak
    w opisywanym przez ciebie przypadku) nie obowiązują w innych,
    jak mniemam, (być może niżej, ale zawsze) cywilizowanych krajach.
    I tyle.

    [...]
    >+ Skanowanie portow systemu komputerowego osoby trzeciej zawsze jest
    >+ nieuprawnione, gdyz

    Och, rewelacja. Podając kolejno:
    HTTP www.nask.pl
    PING www.nask.pl
    ....zaczynam skanowanie. Niewątpliwie.

    [...]
    >+ Analogicznie pozostawienie niezamknietego samochodu na parkingu nie
    >+ zmniejsza odpowiedzialnosci wlamywacza.
    >+ Wlam to wlam, to przestepstwo, ktore jedynie w krajach Europy Wschodniej
    >+ jest traktowane poblazliwie.

    Niestety tak.
    Niemniej w sporej ilości krajów (nie tylko EW) jest to przestępstwo
    mniejszej wagi niż np. kradzież. Jak w hAmerycie - nie wiem.

    [...]
    >+ Nawet sama policja na tyle sie obawia nieskutecznosci procedur lub
    >+ aktywnosci hackerow, ze wyraznie informuje o fizycznych rozdzieleniu
    >+ zasobow informacyjnych na sewerach www od baz, archiwow, kartotek
    >+ sluzbowych.

    Kazdego kto inaczej postępuje z danymi poufnymi, danymi klientów
    itp. też mozna zaliczyć do kategorii "...inaczej" ;>
    [...]
    >+ Na swiecie sa jedynie nieliczne ciemne plamy obszarow, na ktorych
    >+ nieuprawnione skanowanie portow
    >+ pozostaje bezkarne.
    >+ Polska juz do nich nie nalezy.

    -:O
    [...przesunięte...]
    >+ Moge przeslac orzeczcnictwo, wyroki skazujace, wysokosc zasadzonych
    >+ odszkodowan.

    Coś pisałeś o orzecznictwie: można poprosić ?
    POLSKIE orzecznictwo, skoro "Polska nie należy"...

    Pozdrowienia, Gotfryd