  • Data: 2002-02-04 06:44:18
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Feb 2002, Dariusz wrote:
    [...]
    >+ > Nie zapomnij następnym razem idąc do spożywczaka grzecznie zapukać w drzwi
    >+ > wejściowe, i poczekać, aż Ci pani ekspedientka otworzy.
    >+ Alez dokladnie tak jest.
    >+ Gdy drzwi sa zamkniete to pukasz.

    Do SKLEPU SPOŻYWCZEGO ? No to wszystko jasne.

    >+ A gdy sa otwarte to w widoczny sposob.

    Jasne. Nie mieszkasz czasem w ciepłych krajach ? (Informuję
    że tylko "oszczędni inaczej" trzymają "widocznie otwarte"
    drzwi przy -15C).

    [...]
    >+ Nie uzyskales zgody, nie zapytales, brak takiej zgody w formie pisemnej
    >+ na stronie www,
    >+ to przyjmujesz, ze nie masz tam wstepu.

    Chwila moment. Zapętliłeś się: jak ja mam uzyskać zgodę
    "w formie pisemnej" ze strony www, NIE próbując NAJPIERW
    czy dany adres odpowiada na '80 ?? (takoż FTP itp)

    >+ Konczac. Obowiazuje w internecie zasada.
    >+ Ze uzyskujesz prawo wstepu na serwer i skorzystania z uslugi jedynie
    >+ wtedy , gdy uzyskasz zgode.
    >+ Taka zgoda jest udzielana, gdy ktos dopisze swoj serwer do wyszukiwarki,
    >+ do katalogu uslug, zareklamuje go.

    Kpisz czy naprawdę nie wiesz jak działają engine wyszukiwarek ?

    [...]
    >+ Analogicznie jest z internetem.
    >+ Po to sie tysiece uzytkownikow podlaczaja do internetu, aby czerpac z
    >+ tego korzysc,
    >+ a gdy zamierzaja zostac dawcami kontentu internetowego, to wyraznie tak
    >+ zaznaczaja.

    JAK ?
    Ogłoszeniem z Dzienniku Ustaw ? :]
    "Po to tysiące użytkowników telefonów...żeby..." I ktoś już ci
    objaśnił niestosowność tego przykładu :)
    Nie mam pomysłu jak mogę ugryźć kogoś, kto odpowiada "przepraszam
    pomyłka" i odkłada słuchawkę. Takoż jak ktoś może ugryźć mnie,
    jeśli wykręcę 1234567 (i trafię "w coś").
    Możesz objaśnić ?

    [...]
    >+ Czy gdy wyjda pracownicy, ochroniarze a sklep pozostanie otwarty, to
    >+ masz prawo wszystkie towry wyniesc do domu >?

    NIE.
    Ale masz prawo WEJŚC.
    Z twoich poprzednich postów wynikało że odróżniasz "włamanie"
    od "kradzieży". A teraz przestało to być pewne ;)

    O tym że zapuszczanie "exploitów" jest przestępstwem nikt nie
    dyskutuje: jest.

    >+ Jacek

    Pozdrowienia, Gotfryd