  • Data: 2017-01-26 23:01:45
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-26 o 22:56, Shrek pisze:

    > Znaczy jak zaparkuje pod Lidlem, a Lidl ma długi to... To że coiś stoi
    > na czyjejś działce nijak nie jest warunkiem wystarczającym do uznania,
    > że dłużnik daną rzeczą włada.

    Jest warunkiem wystarczającym - poczytaj o zajęciach samochodów klientów
    warsztatu samochodowego.

    > No więc co toi na przeszkodzie, żeby komornik dokonywał wpisu po
    > uważaniu, podobnie jak przy ruchomościach (pomijając to, że nie ma
    > prawa, ale rozmawiamy o tym czy powinien mieć)?

    Ponieważ przy próbie wpisu bezsprzecznie można ustalić do kogo należy
    nieruchomość.

    > Stoi na miejscu, gdzie Ziutek czasem parkuje. Podobnie jak rzeczony
    > ciągnik. Zresztą co za różnica - wierzycie ponoć może "nakazać"
    > komornikowi zajęcie - więc wierzyciel wskazuje a komornik ponoć musi?

    Jeśli jest we władaniu dłużnika, to musi. Nie udawaj, że nie rozróżniasz
    ulicy publicznej od prywatnej posesji dłużnika.

    > sobie wierzyciel zażyczy zajęcie autobusu miejskiego, bo akurat dłużnik
    > jest kierowcą, to komornik ruki pa szwam i musi zająć. Przecież wtedy
    > wie. No bo chyba idiotów do zawodu nie dopuszczają?

    Nie wiem, nie było takiej sytuacji. Praktykę w tym zakresie na pewno
    zakreśliłoby orzecznictwo.

    > Jeszcze raz - czy ma obowiązek zająć wszystko co mu wierzyciel wskaże -

    Poczytaj przepisy, naprawdę będzie łatwiej dyskutować.
    Zajęciu podlegają rzeczy:
    - o których zajęcie wnosi wierzyciel
    - które są we władaniu dłużnika.
    I tego faktu nie zmieni podawanie przykładów ad absurdum.

    Jeśli interesują cię jakieś indywidualne przypadki, to poczytaj sobie
    literaturę, idź po jakąś opinię prawną, albo przetestuj egzekucję w
    praktyce.

    --
    Liwiusz