  • Data: 2017-01-26 22:56:38
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.01.2017 o 22:24, Liwiusz pisze:

    > Będące we władaniu dłużnika. Spod bloku się nie wybiera, ale z działki
    > domku jednorodzinnego dłużnika już tak.

    Znaczy jak zaparkuje pod Lidlem, a Lidl ma długi to... To że coiś stoi
    na czyjejś działce nijak nie jest warunkiem wystarczającym do uznania,
    że dłużnik daną rzeczą włada.

    > Bo nieruchomość zajmuje się nie przez jej fizyczne zajęcie, tylko przez
    > wpis w KW.

    No więc co toi na przeszkodzie, żeby komornik dokonywał wpisu po
    uważaniu, podobnie jak przy ruchomościach (pomijając to, że nie ma
    prawa, ale rozmawiamy o tym czy powinien mieć)?

    > Już ustaliliśmy, że nie spod bloku. Chyba że Ziutek tym samochodem do
    > pracy jeździ.

    Stoi na miejscu, gdzie Ziutek czasem parkuje. Podobnie jak rzeczony
    ciągnik. Zresztą co za różnica - wierzycie ponoć może "nakazać"
    komornikowi zajęcie - więc wierzyciel wskazuje a komornik ponoć musi?

    > W tym właśnie sęk, że komornik w momencie zajmowania nie wie.

    No to wie czy daną rzeczą dłużnik włada, czy nie wie? Pisałeś, że jak
    sobie wierzyciel zażyczy zajęcie autobusu miejskiego, bo akurat dłużnik
    jest kierowcą, to komornik ruki pa szwam i musi zająć. Przecież wtedy
    wie. No bo chyba idiotów do zawodu nie dopuszczają?

    > Sens jest taki, aby dłużnik nie zatrzymywał egzekucji samym
    > stwierdzeniem, że coś do niego nie należy. Dlatego po prostu przepis
    > jest taki, że zajęciu nie podlegają rzeczy należące do dłużnika, tylko
    > będące w jego władaniu.

    Jeszcze raz - czy ma obowiązek zająć wszystko co mu wierzyciel wskaże -
    w szczególności autobus miejski, samolot emirates, pociąg i ciągnik sąsiada?

    Shrek