  • Data: 2017-01-27 07:44:26
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-27 o 00:15, J.F. pisze:

    > Ja sie tylko pytam, czy naprawde ma obowiazek, czy tylko tak sobie
    > napisales.

    Obowiązek to może złe słowo. Ma możliwość. I odpowiada przed
    wierzycielem za nieskorzystanie z tej możliwości.

    > W przypadku traktora jakos nie wyslal.

    Może w protokole zajęcia nic nie było o tym, że dłużnik nie jest
    właścicielem.

    > Ale widze pare niuansow:
    > a) wlasciciel wyjechal na urlop i wroci za miesiac.
    > Albo za rok. Mogl tez wyjechac na Antarktyde.

    To już są normalne problemy doręczeń w postępowaniach sądowych. Równie
    dobrze ktoś mógł wyjechać na miesiąc lub rok i wrócić jako dłużnik na
    milion z jakiejś zasądzonej pożyczki.

    > b) Ziutek nie potrafi podac adresu. Np ma zapisany w komputerze, ale
    > komputer juz zajety :-)

    Nie spotkałem się z taką sytuacją. Choć, nie - były takie - zawsze jak
    dłużnik "ściemniał".

    > c) Ziutek na dobra sprawe nie wie, czyja to jest lodowka. Moze wiec
    > jedynie podpisac, ze nie jest jego i stanowila wyposazenie zajmowanego
    > mieszkania.

    Skoro wynajmuje, to może domniemywać, że do właściciela.

    > Poinformowal ustnie, ale przeciez juz ustalilismy, ze komornik to
    > olewa i zabral :-)

    Prawidłową formą informacji jest pisemnie do protokołu.

    > Mi sie przypomnialo
    > d) rzekomego wierzyciela Ziutek nie zna, bo to dlug na jakis skan
    > dowodu, albo dopasowane dane ... wiec na moj gust nie ma zadnych
    > obowiazkow, poza zadbaniem o stosowne opisanie swoich zabranych rzeczy
    > w protokole, przyda sie na przyszlosc :-)

    Komornik nie prowadzi egzekucji na podstawie pokazanego skanu dowodu,
    tylko na podstawie tytułu wykonawczego.

    > e) czy Ziutek taka lodowka "włada" ? Bo jak nie wlada, to nie ma prawa
    > byc zajeta.

    Nie wiem, czy włada, nie znam Ziutka i jego sytuacji.

    > h) ... a Lidl to samochodami na swoim parkingu wlada, czy z braku
    > kluczykow nalezy uznac, ze nie ?

    Napiszcie ze Shrekiem pracę na ten temat, zobaczymy do jakich wniosków
    dojdziecie.

    --
    Liwiusz