    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Date: Thu, 26 Jan 2017 16:25:34 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 25-01-17 o 18:16, J.F. pisze:
    >>> http://www.krakow.po.gov.pl/oskar%C5%BCony-o-pos%C5%
    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    >Wiesz, wiele zależy od sposobu ustalenia tej tożsamości, a to powinno
    >być w materiałach.

    W materiale to chyba jakis protokol przesluchania/zatrzymania bedzie,
    a tam ... nr dowodu sie nie znajdzie, jesli go nie pokazano.

    >Nie, tak nie powinno być. Jeśli gdzieś tak jest, to już gruba
    >nieprawidłowość hacząca o przestępstwo ze strony policjanta.

    Tego poczatku to jestem pewny, no prawie pewny :-)

    To jak to powinno wygladac ?

    >Tu bym nie był taki pewien akurat.

    Tak duzo tych falszywych kredytow, ze i na uczciwych pracownikow
    trafiaja ?

    Jak kredyt niezbyt duzy, to przeciez z jednego sie grupa nie utrzyma,
    trzeba ich wiecej ... a wtedy juz nawet policja moze sie zdziwic - co
    my tak ciagle pana przesluchujemy w sprawie kredytow ...

    >Mnie na szybkiego przyszedł taki pomysł. Tworzymy zbiór w którym jest
    >PESEL, nr telefonu, adres e-mail czy jakiś inny kontakt. Nie ma
    >innych
    >danych. Wpis do rejestru powinien być jako tam obwarowany, by nie
    >było
    >szansy na fraud. Bank w chwili udzielania kredytu, albo inny podmiot
    >zawierający umowę wysyła na taki PESEL krótki komunikat -
    >przykładowo:
    >Kredyt w PKO BP SA. Nic więcej. Jak dana osoba stara się o kredyt, to
    >nie reaguje. Jak nie stara, to podejmuje działania.

    Ale ten rejestr nieobowiazkowy ?

    >Wydaje mi się, że taką bazę można by budować w chwili wydawania
    >dowodów
    >osobistych. Wydaje mi się, że większość potencjalnych ofiar ma jakieś

    Mozna by, ale czy bedzie im sie chcialo aktualizowac po zmianie
    telefonu ?
    A co z osobami, co ani komorki ani internetu nie maja.

    >tam dane kontaktowe. Nie sądzę, by mieli coś przeciwko. Można to
    >zrobić,
    >jako dobrowolne podanie kontaktu. Informacje wchodzące z wyznaczonych
    >domen banków i firm, żeby SPAM-u nie było.

    Zaraz zaczna dzwonic komornicy po mandaty, i polowa zmieni numer :-)

    No, teraz mamy odwrocenie - mozna skorzystac z rejestracji i odszukac
    nr :-)

    Ja tam sobie raczej wyobrazam, ze ktos na rzadowej strone wpisuje
    imie, nazwisko, pesel, nr dowodu - a system sprawdza i odpowiada OK,
    brak danych lub dokument skradziony.
    O udostepnieniu danych nie ma mowy, skoro wpisujacy i tak te dane ma.

    J.