    From: "Elita.pl" <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sex strony - oszustwa
    Date: Tue, 18 Feb 2003 22:21:46 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.230.13

    Krzych Baggins wrote:
    > No i czy zrozumiałeś, to co przeczytałeś? Bo jak czytam dalej to mam
    > wątpliwości.

    Przeczytałem i... nie kumam o co Ci chodzi. Nie mam jednak zamiaru
    bawić się w zgaduj zgadula skoro możesz to wyłuszczyć.

    > Manipulujesz danymi, nie pierwszy raz zresztą.

    Jeśli obróbka danymi jest manipulacją nimi to niech Ci będzie.

    > Dostawcą usługi jest firma, która wykupiła od TPSA prawa
    > do używania numeru 0-700/0-701.

    Który należy do TP SA. Zgadza się czy nie ?

    > W tym drugim przypadku rzeczywiście ludzie wdzwaniają się na serwer TPSA.

    W KAŻDYM przypadku ludzie wdzwaniają się na serwer TP SA.

    > Jednakże TPSA w dalszym ciągu nie jest dostawcą usługi kryjącej się
    > pod numerem 0-700/0-701 - zapewnia kierowanie do niej i ewentualnie miejsce
    > na serwerze. Za zawartość serwisu odpowiada abonent - podobnie jak za
    > zawartość strony www odpowiada właściciel tejże strony, a nie właściciel
    > serwera.

    I tak i nie. WP zdaje się niedługo się przekona, że jednak właściciel serwera
    odpowiada jeśli WIE i nie podejmuje kroków.

    Takoż przekona się o tym wkrótce Polisa-Życie TU SA.

    > Nic nie zapomniałem. Rzecz sama wynika z kontekstu wypowiedzi.
    > Co do ewentualnego zysku - nie znasz umowy interconnectowej, więc na jakiej
    > podstawie tak twierdzisz?

    Na podstawie analogii. Ale niech Ci będzie, że Wasza firma na tym wychodziła
    na plus, ale jest tak solidna.

    > Jeśli uda się przy tym zadowolić klienta, to chyba dobrze, nie

    Jasne, że tak.

    > Jeżeli go podpisze - OK, ma wolną rękę. Jeśli nie - jest nakładana
    > stała blokada.

    Yhmm.. uhmm... khm.. aż się boję zapytać.. Bezpłatna?

    > Prawdą jest, że numeracja 0700/0701 należy do TPSA.
    > Prawdą jest, że TPSA oferuje urządzenia IVR do WYDZIERŻAWIENIA w celu
    > świadczenia usług za pośrednictwem numeracji ww.
    [.. i zarabiają na tym ... ]

    Czyli usmarowani są gównem aż po czubki nosa.

    > TPSA bierze od Ciebie za połączenie. I tylko za połączenie.

    Które zostaje wykonane w wyniku oszustwa.
    Można w Polsce legalnie zarabiać na oszustwach?

    > Jeśli boisz się, że ktoś Cię naciągnie poprzez dialer - zablokuj
    > określone kierunki.

    Ale dlaczego ja mam się bać!? Ja się nie chce bać!
    Chcę by policja i prokuratura pilnowała bym nie musiał się bać
    i na miejscu rozstrzeliwała takich, którzy chcą żebym musiał się bać!

    > Sam wyżej wspomniałeś, że płacisz TPSA, i nic Cię więcej nie interesuje.
    > No to interesuje Cię to, czy nie? Zdecyduj się.

    No nie udawaj, że nie rozumiesz hiperboli językowych.

    > Owszem, interesują Cię w tym konkretnym przypadku. Bo dopytujesz się o
    > warunki umowy między TPSA a innym abonentem.

    Nie! Mnie warunki nie interesują. Nie interesuje mnie, że TP SA bierze
    za zestaw numerów 10 000 miesięcznie, a z opłat 50%.
    To ich sprawa.
    Mnie interesuje KTO jeszcze DOSTAJE moje pieniądze.

    > Wiesz - jest takie przysłowie: "Papier wszystko przyjmie".
    > Widzę, że Internet też.
    > Ja też mogę napisać, na przykład, że wiem, kto zabił Kennedy'ego.

    Możesz. Ja tylko stwierdzam fakt. Podali nam jedną z firm, która
    jest zamieszana w ten proceder. Poza oczywiście TP SA i przyssanymi
    do niej Legionami w tej usłudze.

    > Wracając do tematu - mają obowiązek udostępnić Ci TWOJE WŁASNE bilingi - i
    > tyle. Ty oczywiście możesz twierdzić co innego, co i tak nie zmieni faktów.

    Widzę, że upierasz się w zarzucaniu mi kłamstwa. To może się założymy?
    1000 zeta będzie w sam raz czy za dużo, albo za mało dla Ciebie?
    Wyślę Ci notarialnie potwierdzone ksero listu z TP SA wymieniającego
    taką firmę.

    > Czyli jednak nie był to operator? A można wiedzieć, czemu sąd federalny (bo
    > to raczej o sąd, nie o rząd chodzi) nie przyczepił się do operatora, do
    > sieci którego owa firma była przyłączona? Wszak, jeśli interpretować prawo
    > wg Ciebie, operator ów współuczestniczył w przestępstwie?

    Bo operator nie brał udziału w tym procederze, lecz wręcz przeciwnie.

    > Znowu będę pisał wolniej:
    [..]
    > W dalszym ciągu upierasz się, że użytkowany system nie ma znaczenia?

    Chyba się zupełnie nie rozumiemy w tej kwestii.
    Nie chodzi mi o to co może dialer zrobić a co nie jakiemu systemowi,
    lecz to, że posiadanie przez użytkownika Windowsa a nie Linuksa
    w niczym nie usprawiedliwia oszustwa.

    > O, fakt. To jest jedyny słaby punkt mojego przykładu. Reszta się zgadza.
    > Ale widzę, że powoli i okrężną drogą dociera do Ciebie, KTO jest dostawcą
    > usługi.

    Znowu się nie rozumiem. Kto jest BENEFICJENTEM ?
    Kto zarabia na tych oszustwach?
    Kto nie interweniuje mimo setek jeśli nie tysięcy reklamacji i skarg?

    pytać dalej?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm