  • Data: 2003-02-18 15:57:57
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Shepa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > rzeczy: (cytat z innej grupy dyskusyjnej, kiedyś już o tym pisałem)
    >
    > 1) Program typu "dialer" nigdy nie instaluje się sam, zawsze wymaga do
    > tego zgody użytkownika. Jeszcze raz powtarzam - nie ma możliwości
    > zainstalowania i uruchomienia tego programu nieświadomie, poprzez jakieś
    > dziury w zabezpieczeniach itp. Zajmuje sie tematem od ponad dwóch lat i
    > nigdy nie wydarzył sie taki przypadek. Nawet programy w wersjach ActiveX
    > wymagają kliknięcia "TAK". Użytkownik - bardziej lub mniej świadomie -
    > SAM instaluje i uruchamia program na komputerze.
    NIE PRAWDA, wszystko zalezy od tego co rozumiesz pod pojeciem instalacja.
    Dla mnie instalacja jest pojawienie sie ikonki do programu ktory dalej
    zagniezdza sie w systemie. Takie ikonki w nie updatowanym win98 wskakuja
    samoczynnie. Przegladanie danej strony powoduje ze pojawia Ci sie ikonka na
    pulpicie lub/i w tray'u.

    > 2) Nie ma programów, które "same dzwonią" na 0700. Zawsze wymagana jest
    > do tego zgoda użytkownika, który musi kliknąć na przycisk "Połącz" i tym
    > samym połączyć sie. Często po kliknięciu na "Połącz" użytkownik jeszcze
    > raz musi potwierdzić, że zapoznał sie z regulaminem świadczenia takiej
    > usługi.
    Czy osoby ktore nacisnely na taka ikonke co wywolalo polaczenie z nr 0700
    mialy intencje placic 3-4 zl za minute polaczenia i czy byly tego swiadome.
    Otoz nie sa w 99,9999%.

    > 3) Regulamin _zawsze_ znajduje się w dialerze. Wystarczy go przewinąć
    > suwakiem, bądź kliknąć na okienko z tekstem i przewinąć kursorami do
    > dołu. W regulaminie jest _zawsze_ zawarta dokładna cena za minute
    > połączenia, numer na który dialer dzwoni i operator tego numeru.
    Regulamin moze i znajduje sie, ale to dopiero okazuje sie po jakims czasie
    bo "nie wiedziec czemu" umieszczenie go w programie sprawia ze jest on de
    fakto niewidoczny dla uzytkownika. Wykorzystuje wiec niewiedze = brak
    nalezytego poinformowania uzytkownika o skutkach. Czy wielkim utrudnieniem
    jest umieszczenie wyraznej wielkiej planszy ktora prostym, jasnym i dobitnym
    jezykiem wyjasnia skutki takiego polaczenia. NIE, NIE JEST. Wiec co tu
    pierd...

    > 4) Dialery instalują się w systemie przy pierwszym uruchomieniu i potem
    > uruchamiają się przy starcie systemu lądując w system-tray'u, podobnie
    > jak np WinAmp Agent czy inna Kazaa. Nie ma dialerów "nieusuwalnych" -
    > wystarczy tylko troszke pomyśleć - procedura odinstalowania dialera
    > znajduje się w regulaminie (którego jednak większośc nie czyta a dopiero
    > potem ma pretensje). Najczęściej jest to kombinacja CTRL+SHIFT+krzyżyk w
    > rogu okna, odpowiedni wpis w "Dodaj/Usuń programy" lub tez opcja
    > "Odinstaluj" dostępna pod prawym klawiszem myszy w trayu.
    Uzytkownik nie jest zobowiazany do myslenia. Ludzie nie znaja sie na tym i
    nie wiedza jak usuwac takie programy. Nie wystarczy zwykle usuwanie.
    Pozniewaz trzeba jeszcze usunac sciezki w regedit.exe. Nie mowiac o
    fizycznym usunieciu programu. Odgadniecia jego nazwy!!! - to dopiero jest
    problem. Dla wiekszosci uzytkownikow jest to bariera nie do pokonania. Samo
    usuwanie polegajace na tradycujnym wcisnieciu del lub lewym klikiem opcji
    menu i usun nie wystarcza przewaznie. Co z tego ze wykasujesz jak kopia
    programu jest jeszcze w innym miejscu. A zapis w regedit.exe przywroci
    wszystko po usunieciu.

    > 5) Dialery _nigdy_ nie zmieniają numeru dostępowego na numer 0700. Nigdy
    > nie zdarzył sie taki przypadek i nikt tak nie robi! Bardzo często jednak
    > zdarza sie, że dialer tworzy sobie nowe połączenie Dial-Up, które jednak
    > nie staje sie domyślnym połączeniem i zawsze można je bez trudu
    > skasowac. Oszustwa o "nabijaniu" minut na 0700 i podłączaniu się do
    > linii innych abonentów - _NIE DOTYCZĄ POLSKICH DIALERÓW_!
    Takie programy powinny miec jakies standardy i powinny byc akceptowane przez
    firmy telekomunikacyjne ktore dziela sie zyskiem z takich polaczen.
    To co piszesz jest zwyklym tlumaczeniem ochydnego zlodziejstwa, cwaniactwa i
    "kurewstwa" przewaznie we wspoudziale TPSA i innych firm ktore czerpia z
    tego zyski, do tego handlujac ukradzionymi materialami erotycznymi. Mysle ze
    TPSA nie musi zarabiac w ten sposob.

    > 6) Jeśli ktoś nie wie, że płaci za połączenie przez dialer, to powinien
    > zawdzięczać to tylko i wyłącznie swojej nieuwadze. Świadomie przecież
    > klika "tak" instalując dialer, potem klika "połącz" - równiez świadomie,
    > a przed kliknięciem "połącz" powinien przeczytać regulamin - jeśli nie
    > przeczytał, to nie powinien mieć do nikogo pretensji.
    Tak masz racje. Swiadomie klika, ale nie jest swiadomy ze takie klikniecie
    wywoluje troche inne skutki niz zwykle klikanie na necie w ramach
    standardowego polaczenia. Czy klikajac na cos na necie, albo na ikonki na
    swoim pulpicie chocby na "kosz" albo "moje dokumenty" pojawia Ci sie
    "regulamin"?
    Dawno nie czytalem takiego bzdetu. lol Zarabiasz na tym w jakis sposob? Bo
    mam wrazenie jakbys na sile chcial uspokoic swoje sumienie.

    > 7) Organy ściagania nic nie mogą zrobić, bo wszystko jest w 100%
    > legalne. Nigdzie nie ma tu oszustwa, o wszystkim użytkownik może sie
    > dowiedzieć z regulaminu, który stanowi niejako rodzaj umowy między
    > użytkownikiem a właścicielem numeru 0700. Nieznajomość prawa szkodzi - w
    > tym przypadku również. Jeśli ktoś klika "TAK", potem klika "POŁĄCZ" a
    > potem dopiero ma pretensje, to nic tu sie nie da poradzic.
    Da sie....zakazujac takich praktyk. Mozna odwrocic sytuacje i zapytac
    uzytkownikow czy gdyby informacja o tym ze takie klikniecie pociaga za soba
    oplate 3-4 zl na min byla przedstawiona mu rzetelnie to korzystalby z tej
    uslugi? A jesli nie byl swiadomy to dlaczego? ...Przeciez Ty dobrze wiesz
    dlaczego....wiedza to firmy ktore w ten sposob zarabiaja. Jest to zwykle
    zarabianie na niewiedzy uzytkownikow wynikajacej ze zlego poinformowania
    polegajacej na udawaniu ze sie takiego uzytkownika informuje.

    > Na koniec: jeśli bierzesz kredyt z banku, to potem pozywasz do sądu
    > bank, bo nie przeczytałeś umowy? Polecam sie zastanowić nad tym co
    > napisałem powyżej. Jesli ktoś ma ochote na _merytoryczną_ i rzeczową
    > dyskusję, popartą rozsądnymi argumentami, to zapraszam.
    Jesli biore kredyt w banku to dostaje dokument do reki na ktorym jest
    napisane czarno na bialym duzymi czcionkami. Firmy ubezpieczeniowe
    wykorzystuja mniejsze czcionki - w podobny sposob i z podobnych przyczyn - z
    checi niedoinformowania drugiej strony. No coz nie ma czym sie czasem
    chwalic. Firmy na 0700 nie beda sie przeciez chwalic ze rzna nieswidomych
    ludzi na 3-4 zl za min.;-))

    Shep