    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochód na ojca i córk
    Date: Mon, 25 May 2009 12:41:44 +0200

    Telesfor Baudot pisze:
    > Wymyśliłem sobie kupno samochodu (używanego zresztą) na siebie i córkę -
    > odpowiednio zawierając umowę i rejestrując pojazd, po to aby mogła
    > skorzystać z moich ulg ubezpieczeniowych.
    >
    > Z jakimi niebezpieczeństwami/komplikacjami prawnymi, podatkowymi i
    > innymi (których nie potrafię sobie wyobrazić na dzień dobry) mogę mieć
    > do czynienia?

    Jak córka będzie miała wypadek to Ty tracisz ulgi za bezwypadkowa jazdę.
    I vice versa (jak już córce zaczną się jakieś ulgi naliczać).

    Miałam taki przypadek sama - okazało się, że matce bardziej opłacało sie
    nie likwidować szkody z autocasco tylko naprawić wóz za własne
    pieniądze, inaczej podskoczyłyby polisy nie tylko jej ale także moja i
    brata.
    Szczęściem w nieszczęściu uszkodziła tylko siebie samą, OC nie było w to
    zamieszane.
    Trzeba jednak rozważyć taką możliwość.

    Jeżeli córka nie ma dochodów, może rodzić sie pytanie skąd wzięła kasę
    na swoją część samochodu.
    Ale można temu zapobiec robiąc najpierw darowiznę na rzecz córki
    (przelewem) i zgłaszając ją do US.

    To tle co mi przyszło do głowy z marszu ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813