  • Data: 2003-04-05 15:37:02
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Aż sprawdziłem :) - rzeczywiście, sama nielegalność usługi nie
    | wyłącza PIT :)

    No to jest raczej jasne. Liczy się dochód i tyle. Gdyby nielegalność dochodu
    zwalniała z podatku, to każdy złapany z nadmiarem kapitału nad ujawnionym
    dochodem powiedziałby jasno, że resztę ukradł.

    | [...
    |
    | W momencie jak przekazuje się pieniądze lub coś za co można by
    | wziąć pieniądze zabawa się kończy.
    | Mi US kazał zrobić korekty za pół roku - miałem uchybienie w
    | wysokości 6 zł. Nie widzę wyłączenia w UoPDoOF dla "zabaw" :)

    Polemizowałbym z tym poglądem. Po pierwsze musielibyśmy udowodnić, że on
    brał jakiekolwiek pieniądze za ten kabelek. Po drugie musielibyśmy udowodnić
    mu dochód, bo dopiero on jest opodatkowany. Więc jeśli to łącze SDI kosztuje
    100 zł, a oni to rozwiązali tak, że tamten kolega dawał mu 50 zł, to jeśli
    byś się uparł by traktować to jako przedsiębiorstwo, to wychodzi mi strata
    50 zł, bo musiał do tego interesu tyle dopłacić.

    Zresztą zwróć uwagę na art. 2 Ust. z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo
    działalności gospodarczej. (Dz. U. z dnia 17 grudnia 1999 r.). Zacytuję:

    Art. 2. 1. Działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa
    działalność wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie,
    rozpoznawanie i eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób
    zorganizowany i ciągły.
    2. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz
    niemająca osobowości prawnej spółka prawa handlowego, która zawodowo, we
    własnym imieniu podejmuje i wykonuje działalność gospodarczą, o której mowa
    w ust. 1.
    3. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie
    wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, o której mowa w ust. 1.

    No i dalej stoisz na stanowisku, że ten kabelek do sąsiada to działalność
    gospodarcza? Kładę tutaj nacisk na słowo zarobkowa. Czy jego działanie
    nosiło znamiona działalność zarobkowej? Moim zdaniem nie. No i jeszcze
    należałoby udowodnić, że on wszystko robił w sposób zorganizowany i ciągły.
    O ile do ciągłości byś pewnie mnie zdołał przekonać (bo pewnie na dzień tego
    kabla nie zwijali), to co do charakteru zorganizowanego mam już spore
    wątpliwości.

    Oczywiście, to zależy od podejścia do sprawy. No ale tak na mój gust, to
    zorganizowanie tego wymagałoby trochę bardzie skomplikowanej struktury,
    niźli dwóch kolegów.

    | Dziwne. Nie znam nikogo, kto zostałby takim mandatem ukarany.
    | Co ciekawsze - osoby które zostały ukarane mandatami wyższymi
    | znam :] (poczynając od przekroczenia prędkości do mandatów
    | skarbowych). [...]

    Przyjmuję do wiadomości, ale akurat w tym wypadku przyjmij- z konieczności
    na "piękne oczy" - moje oświadczenie, że w ogólnym wypadku nie masz racji.

    | No to FYI: właśnie oczekiwałbym "in real life" karania *najniższymi*
    | mandatami (żeby było to uciążliwe, a nie prowadziło do bankructwa) za
    | m.in.:
    | - jazdę rowerem "na Batmana" (znaczy - bez świateł po zmroku); jak
    | dwa mandaty zrównoważą założenie świateł to bardziej opłaci się
    | założenie :) (z dynamem)
    | - zastawiania samochodami przejść (również poza drogą) - to *nie* jest
    | ruch drogowy, więc nie podlega pod KD :)

    Ale w policyjnej statystyce podchodzi pod wykroczenia związane z ruchem
    drogowym.

    | O innych rzeczach nie wspomnę, ale przypadek ukarania za przeklinanie
    | w miejscu publicznym to ostatnio widziałem gdzieś tak w latach 70'....

    Art. 51 kw nie wymieniono w Rozp. MSWiA z dnia 25 września 2000 r. w sprawie
    określenia wykroczeń, za które policjanci są upoważnieni do nakładania
    grzywien w drodze mandatu karnego, oraz wysokości mandatów karnych
    nakładanych przez policjantów za poszczególne rodzaje wykroczeń. (Dz. U. z
    dnia 20 października 2000 r.) Nie pamiętam, jak było w latach 70-tych, ale
    chyba wówczas też nie było to mandatowe. Na pewno nie było mandatowe w
    latach 90-tych. Możliwość mandatu za to wykroczenie istnieje dopiero od
    października 2002 roku, po wejściu w życie nowego rozporządzenia w tej
    sprawie z dnia 11.10.2002 r. (Dz.U. 174/02 poz. 1430), tyle że niewielu
    policjantów o tym wie. Drugim problemem jest fakt, iż często sprawcy tego
    typu czynów są nieletni albo pod wpływem alkoholu, a to wyklucza mandat.

    | OK. Powiedz mi ilu masz znajomych które takie mandaty dostali ?

    Znajomych mało, ale nieznajomych, to ho, ho. ;-)) Kilku by się uzbierało. Za
    jaki okres chcesz dane? No i dla ścisłości ustalmy, kto to jest znajomy. Czy
    znajomość danych personalnych wystarczy, czy trzeba z gościem przynajmniej
    raz się opić.