  • Data: 2003-04-05 09:02:22
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ | BTW: ciekawa sugestia: jeśli ktoś świadcząc usługi bez zgłoszenia
    >+ | robi to nielegalnie - to nie podpada pod PIT, jak rozumiem ?? ;>
    >+ | (w ustawie jest wyłączenie !)
    >+ | [...]
    >+
    >+ Podpada, oczywiście że podpada.

    Aż sprawdziłem :) - rzeczywiście, sama nielegalność usługi nie
    wyłącza PIT :)
    [...
    >+ Ja poddaję w wątpliwość, czy ten kabelek to już usługa, czy dopiero
    >+ zabawa.

    W momencie jak przekazuje się pieniądze lub coś za co można by
    wziąć pieniądze zabawa się kończy.
    Mi US kazał zrobić korekty za pół roku - miałem uchybienie w wysokości
    6 zł. Nie widzę wyłączenia w UoPDoOF dla "zabaw" :)

    [...]
    >+ | uważaniu" stosować prawo. A IMHO od zawsze pytanie o skuteczność
    >+ | policji powinno zawierać obowiązkowo element: ile *NAJNIŻSZYCH*
    >+ | mandatów zostało nałozonych w ubiegłym roku ?
    >+ | Bo wychowywania społeczeństwa (IMHO) nie robi się metodą "nic,
    >+ | nic, nic, nic, 5000 zł i miesiąc aresztu" (nie żebym sugerował
    >+ | coś o Wrocławiu...). Podejrzewam że też się zgadzamy :)
    >+ |
    >+ I tu byś się zdziwił. Tych najniższych mandatów jest bardzo dużo.

    Dziwne. Nie znam nikogo, kto zostałby takim mandatem ukarany.
    Co ciekawsze - osoby które zostały ukarane mandatami wyższymi
    znam :] (poczynając od przekroczenia prędkości do mandatów skarbowych).
    [...]
    >+ I nie
    >+ ciesz się, że z tego powodu, że Policja postanowiła wychowywać naród. Z
    >+ przyczyn czysto statystycznych. Policjant nie jest rozliczany z kwoty
    >+ mandatu, tylko z ich ilości. W statystyce podaje się tylko ilość. Dla tego
    >+ wyjąwszy ruch drogowy, który ma cennik, to mandaty są z reguły najniższe.

    No to FYI: właśnie oczekiwałbym "in real life" karania *najnizszymi*
    mandatami (żeby było to uciążliwe, a nie prowadziło do bankructwa) za
    m.in.:
    - jazdę rowerem "na Batmana" (znaczy - bez świateł po zmroku); jak
    dwa mandaty zrównoważą założenie świateł to bardziej opłaci się
    założenie :) (z dynamem)
    - zastawiania samochodami przejść (równiez poza drogą) - to *nie* jest
    ruch drogowy, więc nie podlega pod KD :)

    O innych rzeczach nie wspomnę, ale przypadek ukarania za przeklinanie
    w miejscu publicznym to ostanio widziałem gdzieś tak w latach 70'....

    >+ Wówczas obwiniony przyjmie i nie ma problemu z wnioskiem o ukaranie. A tak,
    >+ to mógłby się nie zgodzić i byłoby wiele pisania.

    OK. Powiedz mi ilu masz znajomych które takie mandaty dostali ?

    pzdr, Gotfryd
    (cyklista, czyli "winny" - dla porządku :))