eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Date: Thu, 30 Oct 2008 00:59:34 +0100
    <ge6fpn$87i$1@news.task.gda.pl> <5...@n...lechistan.com>
    <ge6qs9$fgv$1@node1.news.atman.pl> <ge72qh$lc3$1@inews.gazeta.pl>
    <ge75f1$jd3$1@node2.news.atman.pl> <ge76jj$6ng$1@inews.gazeta.pl>
    <ge739v$h0c$1@node1.news.atman.pl> <ge7b5b$mbm$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7dpa$kd9$1@node2.news.atman.pl> <ge7j6o$kdj$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7og1$lq4$1@node2.news.atman.pl> <49076b93$1@news.home.net.pl>
    <ge7su6$mc0$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0810282203310.3516@quad>
    <ge7vov$lvo$1@node1.news.atman.pl> <ge8639$ohl$1@news.interia.pl>
    <ge91pb$nqn$1@news.onet.pl>

    On Wed, 29 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > A jeśli samochód będzie jechał chodnikiem (a nie jezdnią) i uderzy w
    > skręcającego w lewo kierowcę - wina skręcającego, bo nie przepuścił jadącego
    > z przeciwka?

    Pytanie czy mógł go widzieć (bo to odrębna sprawa, za co kiedyś
    oberwałem na grupie i teraz staram się nie zapominać aby
    zaznaczyć :) - np. nieoświetlony pojazdem w nieoświetlonym
    miejscu MOŻE być obroną przed zarzutem nieustąpienia mu
    pierwszeństwa "bo nie mogłem go widzieć") i czy konkretny
    przepis, który był łamany w momencie kolizji dotyczył *pasa
    ruchu*, *jezdni* czy *drogi*.
    Jest taki "ciekawy" przypadek, nie występujący na skrzyżowaniu
    ale występujący przy wszelkich wyjazdach (włączenie do
    ruchu art.17.1.2 i .1.2 ), kiedy pojazd jadący po chodniku
    jak najbardziej nieprawidłowo ma jak najbardziej pierwszeństwo,
    bo przepis ewidentnie dotyczy drogi (a tą stanowi nie tylko jezdnia,
    ale również chodnik).

    pzdr, Gotfryd