eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-28 02:28:54
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    MAYkel pisze:

    > ruchu. Ja skręcałem w lewo natomiast pojazd jadący z naprzeciwka jechał
    > prosto i doszło do kolizji. Sprawa była by prosta (moja wina) ale:

    Zgadza się.

    > Pojazd który jechał z naprzeciwka jechał po pasie który służył do skrętu w
    > lewo (pas do jazdy prosto był malowany i nie można było nim jechać, na

    Mówisz? A skąd możesz wiedzieć, jakie strzałki były w danej chwili
    namalowane na jezdni po drugiej stronie skrzyżowania? I skąd wiesz, czy
    nie stały tam znaki pionowe mówiące inaczej?

    [ciach]

    > dowiedziałem się że wcale wina nie jest jednoznaczna ponieważ pojazd jadący
    > z naprzeciwka nie może jechać prosto z pasa który służy do skrętu w lewo

    Kradzionym samochodem też nie wolno mu jechać. I co z tego by wynikało?

    > jeśli nie są namalowane dodatkowe żółte linie zmieniające organizacje ruchu,
    > a gdy już robi coś takiego w sytuacji awaryjnej to musi ustąpić
    > pierwszeństwa wszystkim pojazdom znajdującym się na skrzyżowaniu. Czy ktoś
    > może mi wskazać podstawę prawną tego stwierdzenia?

    Przepisy są jasne - skręcający w lewo mają bezwzględny obowiązek ustąpić
    pierwszeństwa jadącym prosto z przeciwka. Nawet jak robią to z
    naruszeniem jakichś przepisów.

    Pomijam przypadki szczególne typu skręt w lewo na sygnalizatorze S-3
    (który teoretycznie gwarantuje bezkolizyjność toru jazdy - o ile gapa
    nie spróbuje na S-3 ze strzałką w lewo zawrócić, co jest nielegalne).