    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rowerzysta a prawo drogowe
    Date: Sat, 7 Jul 2007 17:02:15 +0200

    > Zle pamietasz. Scenka sytuacyjna:
    > Mamy droge dwujezdniowa, rozpatrujemy sytuacje na jednej z jezdni.
    > Skrzyzowanie, czerwone swiatlo. Na lewym pasie (oba do jazdy prosto... ew.
    > prawy rowniez do skretu w prawo) stoja 4 samochody, na prawym ani jednego.
    > Z tylu nadjezdza samochod. Chcesz kierowcy tego samochodu wlepic
    > "najwyzszy mozliwy mandat" za staniecie na tym prawym pasie? Kogos
    > rozjechal po pijanemu, czy jak? On nawet wykroczenia nie popelnil.

    Rozszerzyłeś troche moje myślenie. Ja miałem na myśli drogi takie jak są w
    moim miasteczku. Czyli jeden pas ruchu w jednym kierunku. O takich myślałem
    i pisałem.

    > Masz jakies traumatyczne przezycie z dziecinstwa chyba.
    Nie z dzieciństwa. Tak się składa że do domu wracam przez przejazd kolejowy.
    I prawie zawsze jak jest zamknięty to mi jakieś rowery po prawej śmigają.
    Ale jak już otworzą to pomimo, że za przejazdem jest ponad metrowej
    szerokości pas dla rowerów to żadnemu do głowy nie przyjdzie żeby tamtędy
    jechać. Efekt jest taki, że rowerzysta jest za przejazdem pare sekund
    wcześniej niż gdyby nie wyprzedzał za to spory rządek kierowców potem sobie
    jedzie rowerowym tempem bo nietykalskich nie ma jak wyminąć.
    Zdażyło mi się że taki rowerzysta sobie źle wymierzył i zarysował mi
    samochód.
    Widziałem też jak tir przede mną rozjechał przyczepą rowerzystę bo ten sobie
    stanął na wysokości połowy przyczepy.

    Chcesz inny przykład?
    Stoisz na światłach samochodem. skręcasz w prawą. Ruszasz . Ale jak stałeś
    to miałeś ok 1 metra do krawędzi a jak jedziesz do dojeżdzasz prawie do
    krawężnika. Jak ty ruszasz to rowerzysta wjeżdza między ciebie a krawężnik.
    Ale tylko na tył auta. I to tak że go nie widzisz. Ilu kierowców skręcając w
    prawą patrzy w prawe lusterko czy czasem jakeigoś rowerzysty nie ma?

    >Nawet nie masz pojecia ilu jest kierowcow psioczacych na normalnie
    >jezdzacych rowerzystow. Prawie nigdy nie wymijam z prawej na swiatlach.
    >Jesli jest czerwone, staje normalnie w kolejce. Jak mi sie za to
    >odwdzieczaja kierowcy z tylu? W najlepszym wypadku potrabia. Wiekszosc
    >stara sie jakos zmiescic pomiedzy rowerem a samochodem na lewym pasie,
    >wygrazajac przy okazji piesciami i krzyczac "spierd... na chodnik".

    Nie mam nic przeciwko rowrzystom i sam dość dużo jeżdzę na rowerze i wiem
    jak są traktowani przez kierowców.
    Ale rowerzyści też mogli by pomyśleć że sami na drodze nie są

    > No i kto tu teraz jest debilem, co? Wlasnie przez takich glabow jak Ty
    > zwieksza sie liczba wypadkow. Chec zemsty u kierowcow (wszelakich, nie
    > tylko zmotoryzowanych) to jakas straszliwa plaga.

    To nie chęć zemsty. I nie ja zacząłem debilowanie.

    > Przyznam szczerze, ze zupelnie nie mam pojecia kogo pozdrawiales, za
    > pomoca tego fikusnego zdania.

    Złego marcina