  • Data: 2007-07-07 19:38:14
    Temat: Re: Rowerzysta a prawo drogowe
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mają pełne prawo. Omijać nieruchomą przeszkodę można z dowolnej strony.
    > No, chyba że ta przeszkoda sygnalizuje zamiar skrętu, ale sam piszesz,
    > że chcesz jechać prosto.

    A skąd to wywnioskowałeś?
    Bo ja coś takiego znalazłem, chyba aktualne
    Prawo o ruchu drogowym :

    Oddział 6

    3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej
    strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
    4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że
    położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się
    na jezdni jednokierunkowej.

    5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i
    7:

    na jezdni jednokierunkowej;

    na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do
    jazdy w tym samym kierunku.

    Źródło:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.
    html#rozdzial3oddzial6

    Jest też coś o omijaniu. Ale nie będę cytował

    > [ciach]

    > Nikogo nie wyprzedzał.
    A co w takim razie robił?

    > Wyminięcie pojazdu poruszającego się w tym samym kierunku jest fizycznie
    > niemożliwe. Nadal nie masz bladego pojęcia o przepisach i mylisz
    > określenia manewrów.
    Ok pomyliłem nazwy manewrów. Zresztą nie tylko ja w tym wątku

    > A u was biją Murzynów.
    Chyba nie bo jeden jest - dość często go widuję i nie był nigdy poobijany.

    > A Talibów w Klewkach nie widziałeś?
    Nie byłem tam nigdy.

    > Dlaczego? Masz obowiązek poruszać się możliwie blisko prawej krawędzi
    > jezdni. Skąd ta metrowa luka?

    Bo w asfalcie jest dziura. Wjechanie w nią samochodem spowoduje urwanie
    zawieszenia albo przytarcie podwoziem. Rowerem można przejechać. Może być?

    > Wszyscy, którzy mają rozum.

    O pech. Właśnie się zorientowałem że wychodzi że nie mam rozumu.
    Zastanawia mnie tylko skąd u ciebie takie dziwne nastawienie.
    Jakbyś tak kiedyś w środę był w miejscowości co się nazywa Tarnobrzeg - stań
    sobie chwilkę przy przejeździe kolejowym. Może zrozumiesz skąd moja nerwa na
    tak jeżdżących rowerzystów. Znalalazłem protokół z policji i ubezpieczalni w
    papierach - ten kiedy mnie rowerzysta "zadrapał". Miałem go tu wrzucić. Tyle
    że jakoś w sumie to centralnie mnie wali czy mi wierzysz (wierzycie) czy
    nie.

    --
    pozdrawiam
    PawełJ