eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja, naprawa w serwisie... › Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
    Date: Wed, 11 Jun 2008 11:51:12 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <g2o76f$18g$1@news.onet.pl>
    References: <g2j7va$790$1@news.ats.pl> <g2jhkp$1dvf$1@news2.ipartners.pl>
    <g2jv1o$bik$1@news.onet.pl> <g2k12a$sdh$1@inews.gazeta.pl>
    <g2lsq7$13je$1@news.ats.pl> <g2lvg1$a2s$1@news.onet.pl>
    <g2o6a3$1sbv$1@news.ats.pl>
    NNTP-Posting-Host: dpr47.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1213177872 1296 83.24.151.47 (11 Jun 2008 09:51:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Jun 2008 09:51:12 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <g2o6a3$1sbv$1@news.ats.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537543
    [ ukryj nagłówki ]

    gollum pisze:
    >> Nie musi być kupowany na firmę, byś nie był konsumentem. Laptop nie
    >> może być nabyty w celach gospodarczych lub zawodowych. Jesli robisz na
    >> nim strony WWW, które potem sprzedajesz, to też nie spełnisz warunku
    >> bycia konsumentem w rozumieniu ustawy.
    >
    > Tak czy inaczej laptop został nabyty do celów prywatnych i do takowych
    > był używany.
    >
    >> Skoro wczesniej, to tym gorzej dla Ciebie. Masz 2 misiące od wykrycia
    >> wady na zawiadomienie sprzedawcy.
    >
    > Ale usterka została ZGŁOSZONA od razu, więc nie bardzo wiem, gdzie
    > widzisz problem? Gwarantem jest producent (HP) i do niego zostało to
    > zgłoszone.


    Zdecyduj się. Jeśli chcesz składać reklamację z tytułu niezgodności
    produktu z umową, to nie do gwaranta (bo takiego nie ma w tym stosunku),
    tylko do *sprzedawcy*.


    > Czyli mogą sobie tego notebooka naprawiać (nieskutecznie) w
    > nieskończoność i nie mam nic do tego? W kontekście ustawy na szczęście
    > wygląda to o wiele korzystniej z punktu widzenia konsumenta.


    W ustawie (a nie w warunkach gwarancji) jest zapis, że jeśli naprawa
    lub wymiana będzie się wiązać ze zbyt dużymi utrudnieniami, to konsument
    może zażądać zwrotu gotówki. IMHO kilkukrotna naprawa/wymiana, która nie
    przynosi rezultatu może być podstawą do odstąpienia od umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1