  • Data: 2008-06-11 12:27:55
    Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
    Od: gollum <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zdecyduj się. Jeśli chcesz składać reklamację z tytułu niezgodności
    > produktu z umową, to nie do gwaranta (bo takiego nie ma w tym stosunku),
    > tylko do *sprzedawcy*.

    Tak czy inaczej sprzedawca wiedział o problemie z notebookiem, bo na
    początku roku pisałem maila z prośbą o dosłanie karty gwarancyjnej, w
    celu wysłania notebooka do serwisu jako naprawa gwarancyjna.

    > W ustawie (a nie w warunkach gwarancji) jest zapis, że jeśli naprawa
    > lub wymiana będzie się wiązać ze zbyt dużymi utrudnieniami, to konsument
    > może zażądać zwrotu gotówki. IMHO kilkukrotna naprawa/wymiana, która nie
    > przynosi rezultatu może być podstawą do odstąpienia od umowy.

    W ustawie jest napisane, że w takim przypadku konsument może żądać
    wymiany towaru na nowy. O zwrocie gotówki nie ma mowy - przy założeniu,
    że nie udowodnię "znacznych niedogodności". A to niestety można różnie
    interpretować.

    Przy okazji - naszła mnie jeszcze jedna wątpliwość.
    Notebook był dwukrotnie w serwisie HP, serwis nakleił swoje plomby
    gwarancyjne. Od Komputronika dowiedziałem się, że oferują mi bezpłatną
    naprawę sprzętu. A co z plombami? Przecież aby się dostać do środka
    notebooka, będą musieli je zerwać*. Co z gwarancją HP w takim przypadku?

    * - zakładam, że serwis Komputronika nie jest oficjalnym lokalnym
    serwisem HP - chwilowo strona HP z listą serwisów nie działa, więc
    sprawdzić nie mogę.