eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja i brak karty gwarancyjnejRe: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Date: Fri, 3 Aug 2007 11:10:08 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0708031103510.3772@athlon64>
    References: <f70pkp$39r$1@inews.gazeta.pl> <f70pqo$nuu$1@news.onet.pl>
    <f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl> <f726a0$f4v$1@news.onet.pl>
    <f8qeue$fto$2@inews.gazeta.pl> <e...@z...router>
    <f8tik6$3s3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1186133618 26542 83.16.62.66 (3 Aug 2007 09:33:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Aug 2007 09:33:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f8tik6$3s3$1@inews.gazeta.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:476881
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 2 Aug 2007, PlaMa wrote:

    > Marcin Debowski pisze:
    >
    >> Wezwać to zawsze masz prawo, ale domniemanie istnienia usterki w momencie
    >> wydania towaru (warunek konieczny uznania reklamacji) istnieje wyłącznie
    >> przez pierwsze 6 miesięcy od tegoż wydania. W terminach późniejszych co
    >> bardziej roztropny sprzedawca poprosi o stosowny dowód.
    >
    > Oki, to patrzysz co poszło nie tak. Dajmy na to spalił się procesor, mówisz
    > więc, że użyty procesor był wadliwy, działał nieprawidłowo w wyniku czego po
    > 1,5 roku szlag go trafił.

    Jak "działał nieprawidłowo", to przepraszam bardzo, ale trzeba było do
    (bodaj) dwu miesięcy od zauważenia usterki zgłosić to sprzedawcy.
    To nie jest tak, ze użytkownik może używać sprzetu o którym WIE że
    ma wadę i nie zgłaszać reklamacji.
    Skoro nie zgłosiłeś a teraz twierdzisz że "miał wadę", to reklamacja
    IMO nadaje się perfekcyjnie do odrzucenia.
    "Na podstawie oswiadczenia Klienta stwierdzam niedotrzymanie ustawowych
    zasad formalnych w postaci terminu zgłoszenia..." :>

    > Teraz niech sprzedawca robi ekspertyzę spalonego
    > krzemu by obalić Twoje roszczenie.

    Nie, to Ty postawiłeś zarzut wyssany z palca (że procesor "miał
    wadę"). Jak ci się WYDAJE, że miał wadę, to wykaż JAKĄ wadę,
    dlaczego nie objawiło się to WCZEŚNIEJ (i nie zgłosiłeś w ustawowym
    terminie) i co spowodowało że objawiła się TERAZ mimo że istniała
    WCZEŚNIEJ.
    Bo jak nie istniała wcześniej, to niestety, było z gwarancji skorzystać ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1