  • 1. Data: 2007-07-10 20:19:36
    Temat: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie
    umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez Allegro.
    O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było ale
    nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go reklamować
    sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z powodu braku
    karty gwar.?
    Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z Niezgodnością
    towaru z umową - czy mam rację?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2007-07-10 20:21:30
    Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał

    > Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie
    > z Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?

    A czy towar _jest_ niezgodny z umową?

  • 3. Data: 2007-07-10 20:35:34
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    wiadomości

    > A czy towar _jest_ niezgodny z umową?

    Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
    roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
    niezgodny...

  • 4. Data: 2007-07-10 20:40:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
    > roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest

    Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
    spełniał swoje zadanie.

  • 5. Data: 2007-07-10 20:47:50
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    wiadomości

    > Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie
    > spełniał swoje zadanie.

    Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
    dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
    rękojmią)?

  • 6. Data: 2007-07-10 20:55:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f70r9q$aqg$1@inews.gazeta.pl Przemolo

    > Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można
    > dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś
    > rękojmią)?
    Kiedy spełnione sa warunki zawarte w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-07-10 22:52:59
    Od: "Green" <G...@t...pl>

> [...]
    > powodu braku karty gwar.?
    > Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z
    > Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację?

    Masz jeżeli kupowałeś to do użytku osobistego.
    Jeżeli kupowałeś na działalność gospodarczą to niestety nie możesz z tej
    opcji skorzystać.

  • 8. Data: 2007-07-10 23:56:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a):

    > Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową?

    Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
    towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś
    go kupił i np. rozłączałby się co 2 minuty, to byłaby to niezgodność z
    umową.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2007-07-11 01:45:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.07.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo
    > towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś

    Uważasz, że zepsuty ma cechy takie jak zwyczajo podobne towary lub spełnia
    swoje zadania? Możesz dać przykład? :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-07-11 09:03:22
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5
    > roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest
    > niezgodny...

    To jeszcze zastanow sie jak udowodnisz ze byl niezgodny z umową od dnia
    kupna, bo to na tobie spoczywa koniecznosc udowodnienia tego. Jak dla mnie -
    mission impossible - skoro sam napisales, ze "po 1.5 roq przestało spełniać
    swoje zadanie"

    Angie