    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REGON - jak sprawdzic
    Date: Sat, 17 Jan 2009 13:15:56 +0100
    <gk7g7n$dng$1@node2.news.atman.pl> <gk7hp2$jf6$1@news3.onet>
    <gk7i0t$k2o$1@news3.onet> <gk9pso$d3p$1@news3.onet>
    <gk9vuf$s6n$1@news3.onet> <gka0dc$tsn$1@news3.onet>
    <gka1lq$1ln$1@news3.onet> <Pine.WNT.4.64.0901101400030.2000@quad>
    <gkabva$33l$2@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901130935370.464@quad>
    <gkiuat$kq6$2@news.wp.pl> <gkj26d$1o4$1@news.onet.pl>
    <gkl90h$312$6@news.wp.pl> <gklgj3$gqu$1@news.onet.pl>
    <gkll0m$anm$3@news.wp.pl> <gklmk7$ggc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkntvb$pi7$1@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0901152237130.3252@quad>
    <gkqqmq$lgi$2@news.wp.pl>

    On Fri, 16 Jan 2009, gargamel wrote:

    > a może wiesz w jakim kodeksie jest zapodane jaki jest cel i przeznaczenie
    > każdej z tych danych?

    Chciałbyś osobnego przepisu dla imienia, osobnego dla adresu,
    osobnego dla koloru włosów, tak?
    Nie ma odrębności - tak zwyczajnie i po prostu.
    A jednocześnie jest przeznaczeni "zestawów danych":
    art. 1 ust. 1 ustawy :O (czytałeś?)

    Idea jest taka:
    - ustawa o ochronie danych osobowych chroni dane trzymane w takim
    zestawieniu, że mogą zidentyfikować konkretne osoby
    - rzeczona ustawa wyłącza zestawienia osób trzymanych dla celów
    osobistych ("mam bo tak, do niczego nie wykorzystuję")
    - rzeczona ustawa wyłącza dane których zbieranie jest dozwolone
    lub nakazane innymi ustawami

    Wykorzystanie "w celu" (jak chodzi o dane dozwolone lub nakazane)
    wynika właśnie z art.1.1 UODO

    > idac twoim tokiem myślenia to można każdy spam wcisnąć że to niby oferta dla
    > iormy (konto dla firmy, telefon dla firmy, kredyt dla firmy, samochód dla
    > firmy, garki do kateringu dla firmy iitd itp:O(

    Można.
    I na to nic nie poradzisz.
    Ale nie tak do końca: jak ktoś Ci proponuje detaliczną ilosć smoczków
    dla dziecka, a prowadzisz DG w zakresie dekarstwa, to ten ktoś
    BĘDZIE miał problem z dowodzeniem że był "cel gospodarczy".

    > p.s. kiedyś otrzymałem taki właśnie spam od banku z propozycją założenia
    > konta irmowego, problem w tym że numer mojej komórki nie widniał we wniosku
    > rejestracji DG:O(ale podałem go w druczku US jako dodatkowy kontakt dla US)

    No, to wygląda podejrzanie :]
    Acz możliwosci że Twój telefon był zapisany również w innych miejscach
    to nie wyklucza (a tym samym trudno dowieść, że jest uzyskany "ze
    źródeł nie związanych z DG).
    Tu faktycznie jest problem o którym piszesz wyżej, trzeba się zgodzić.

    Ale ja USowi jako dodatkowy kontakt to podaję "firmową" komórkę :D

    pzdr, Gotfryd