    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie dotyczace watku o p2p
    Date: Tue, 12 Feb 2008 23:06:01 GMT

    news:fot7lm$me2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zły pomysł - pytanie powinno paść tam, bo jest związane z tamtym wątkiem,
    > natomiast z prawem jako takim (temat grupy) już w ogóle.

    > A masz pomysł jak to liczyć obiektywnie?
    > Koncern to sobie lubi policzyć "cena sklepowa kopii X ilość spiraconych
    > egzemplarzy", co oczywiście jest bzdurą.
    > Natomiast żadnej lepszej miary nie ma.

    Wlasnie o to mi chodzi, ze to troche jak wrozenie z fusow...

    > No jeżeli nie miałbyś innej możliwości pozyskania danego dobra to chcąc
    > jednak ją posiadać musiałbyś kupić.

    Nieprawda. Jest jeszcze radio! Wcale nie jest powiedziane, ze chce ogladnac
    film X wiec musze kupic bilet do kina lub pozniej z wypozyczalni go
    pozyczyc, bo mimo chceci posiadania wcale nie przesadza, ze MUSZE to miec!

    > Odwracając kota ogonem - czy ludzie którzy mają w swoich zbiorach jedynie
    > płyty pirackie (znam takich ludzi), to gdyby piractwo było niemożliwe, to
    > nie mieliby żadnej płyty i nie słuchali muzyki wcale?

    Dzis w 70% wystarcza radio... poza tym wydaje mi sie, ze wcale nie oznaczlao
    by to ich pujscia do sklepu po te kolekcjie. Moze nagrywali by z radia, jak
    kiedys?

    > To samo tyczy się oprogramowania - czy gdyby spiracenie Windowsa było
    > niemożliwe (powiedzmy że ma zabezpieczenie nie do złamania), to ludzie
    > raczej:

    Nie, nie ludzie ale firmy trzecie! Dzis produkuje sie zdecydowanie wiecej
    softu pod windowsy, jesli microsoft wprowadzil by caklowite zaprzestanie
    dzialania pirackich windows (moze to zrobic!) byl by to strzal do wlasnej
    bramki, bo firmy przezucily by sie na produkcjie softu pod inne systemy
    operacyjne, a producenci tez oplacaja microsoft!
    Microsoft stacil by tym samym pozycjie monopolisty i lidera, co w
    konsekwencji doprowadzilo by microsoft do redukcji na poziomie firmy lkalnej
    lub wyspecializowanej w danym produkcjie. A microsoft najwiecej zarabia
    bynajmniej nie na windowsach:)

    > Więc jakaś część prawdy w tym stwierdzeniu jest. Oczywiście nie będzie
    > przełożenia 1:1, ale jakieś z pewnością będzie.

    Bardzo male, bo co innego chec posiadania a co innego mozliwosci i faktyczna
    potrzeba!

    > Owszem, jednak to wydawca ma prawo do kształtowania swoich strategii
    > marketingowych tak jak uważa.

    Gorzej jesli wydawca-lobbysta wplywa na zmiane prawa pod swoja firme...

    > Są oczywiście teorie jakoby rozpowszechnienie p2p miało odbić się
    > pozytywnie na sprzedaży płyt, ale nie w tym rzecz.
    > To jest tak jakbyś się włamał komuś do mieszkania, naprawił mu zepsuty
    > telewizor i wyszedł nie niepokojąc nikogo. To że on na tej akcji tylko
    > zyskał nijak nie zmienia faktu że włamywać się nie wolno.

    Ja nie dokonuje nigdzie wlamu! Sciagam mp3 od kogos kto mi pisze "posluchaj,
    rewelacyjna muza..." ect.
    Inna sprawa jesli wlamal bym sie do studia nagran i z tamtad pobral jakies
    utwory.

    > Problemem jest to że przyciśnięci przez prawo będą musieli. A technicznych
    > możliwości trochę jest (chociaż skutecznością raczej nie powalają).
    > Inna sprawa że walcząc z p2p można łatwo "wylać dziecko z kąpielą".

    "oni" sa za madrzy na to:) W obecnej konkurencji ISP (ponad 100 liczacych
    sie ISP i iles tam mniej liczacych) oraz kondycji firm (spadki na gieldach,
    dolowanie bankow ect.) raczej sobie na to nie pozwola, bo musieli by
    podniesc cene a to byla by najwieksza tragedia, bo spowoduje dalsze odejscia
    od wielkich ISP na rzecz malych czesto lokalnych.
    Tak wiec nie widze tego jak ISP blokuje 7 mln potencjalnych platnikow po
    srednio 10-15 funtow na miesiac:)) to by byla stara rzedu 70-140 mln
    miesiecznie!
    Bedzie to kolejne "martwe" prawo, prawo ktore pozwoli na "przywalenie" sie
    jesli nic innego sie nie znajdzie:)