  • Data: 2008-02-13 00:07:10
    Temat: Re: Pytanie dotyczace watku o p2p
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h2psj.14365$xm6.4478@newsfe4-win.ntli.net swen
    <n...@n...com> pisze:

    > Ile traca koncerny muzyczne na dzialalnosci p2p?
    > Czy ktos ma do tego linki jakie to sa kwoty?
    Tego nie wie nikt.

    > Czy ktos stwierdzil, ze jesli ja nie sciagne mp3-ki to KUPIE plyte?
    > Gdzie tu jest kradziez, jesli ja sciagajac mp3-ke nie pozbawiam nikogo
    > mozliwosci jej kupna cz nawet posiadania?
    Muza - muzą. Łatwa sprawa, książka też.
    Ale ukradnij przez net np. rzeźbę. ;)))

    > Ostatnio czytalem ciekawy art. o "piractwie" w ktorym dosc jasno
    > zweryfikowano, ze sprzedaz CD wzrosla!
    To możliwe. Producenci oprogramowania także dopuszczają pewien stopień
    nielegalnego kopiowania ich softu.
    Czemu? Jak kopiują to znaczy, że dobre. Kto by piracił badziewie?
    Niezbyt droga reklama.

    > Dzialo sie tak, bo mp3-ki staly sie promocjia - najtansza z mozliwych -
    > poprzez p2p! Czesto mp3-ki maja dosc kiepska jakosc co czyni je z punktu
    > widzenia melomana bezwartosciowe,
    Dla _melomana_ tak, ale przecież żaden _meloman_ nie szarpie z netu np.
    Koncertu skrzypcowego D-dur Czajkowskiego w formacie mp3. On idzie do sklepu
    i jeszcze w wykonawcach przebiera.
    Bo to jest właśnie _meloman_ a nie młot otumaniający się Rihanną czy inną
    Beyonce.

    > ale moga go przyciagnac do sklepu...
    Tu masz rację. MP3 (przyzwoitej jakości) może spełniać rolę takiej "próbki
    reklamowej". Fragment utworu dla zapoznania sie z towarem.
    Ważna jest także wg mnie możliwość kupienia konkretnego utworu, a nie całej
    płyty, z któej interesuje mnie 1 czy 2 pozycje (z uwzględnieniem
    niepodzielności niektórych nagrań).

    --
    Jotte