  • From: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Mon, 27 Aug 2007 01:41:21 +0200

    Wrak Tristana wrote:
> [...]
    07

    Ok, teraz rozumiem. To co stworzyles jak najbardziej wystarczy -
    przedstawiasz mozliwosci zobycia punktow czastkowych; a ocena koncowa jest
    niczym innym jak % maksymalnej liczby punktów jaka mozna zdobyc (z
    uwzglednieniem Twoich proporcji). Aby zadość uczynic wspamnianemu przez
    ciebie pkt 4.1.1 w zakresie wymagan na poszczegolne oceny, wystarczy, tak
    jak Ty, podac procentowe progi mozliwych do uzyskania punktow (a wczesniej
    właśnie kryteria ich przyznawania, mozliwsoci zdobycia, itd.). Nie musisz
    przypisywac punktow kazdej zdolnosci.

    Na marginesie, nie spotkalem sie z takim rozdrabnianiem, aby wybor systemu
    oceniania nalezal do kazdego nauczyciela z osobna. Rowniez wymagania
    edukacyjne raczej przygotowywane są w zespolach przedmiotowych, i
    dopasowywane sa do programu nauczania wybranego przez zespol nauczycieli
    danego przedmiotu w szkole (no chyba ze nauczyciel realizuje autorski
    program nauczania).

    A jeszcze bardziej na marginesie - % na poszczegolne oceny rowniez ustalasz
    sam? Pytam bo zaciekawila mnie ta skala; w szkolach w ktorych uczylem
    (gimnazja) byla sporo ostrzejsza (50% na dop, 60% na dst, 75% na db).

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia