    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 31 Oct 2015 01:12:49 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    <n0u4l7$6js$1@node1.news.atman.pl> <n0v38i$s0q$21@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1510301611400.2352@quad> <n10bnh$vf9$1@mx1.internetia.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

    > Weź Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej wydano
    > korespondencję ?

    Ewentualne wady istniejących przypadków nie mogą prowadzić
    do wniosku, że należy zaproponować rozwiązanie ktore (dla
    przyjętych kryteriów) ma być GORSZE.

    > Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru Inpost i nie
    > tylko on.

    A podstawę prawną ma?
    Tak, wiem, starodawny spór o "czytelny podpis" :>
    Niemniej, jakiś tam poziom czytelności babcia osiągnąć pewnie
    potrafi - i co najwyżej będzie spór o to, czy to jest
    "napisane przez nią imię i nazwisko" czy podpis.
    Ale "test inpostu" przejdzie ;)

    > Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
    > postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>
    > ---
    > Tak samo jak przy procesie odbiorca przeciwko Inpost. Awiza nie dotrą i co ?

    I klops.
    Przyznaję, w tym przypadku SZYFROWANY przekaz elektroniczny
    ma przewagę. Pod warunkiek użycia zakapitalikowanego słowa.

    > Mowa o korespondencji urzędowej, pociągającej za sobą, jak
    > to się określa, "skutki prawne". ...
    > ---
    > W sumie ... jakie skutki ?
    > Korespondencja urzędowa zasadniczo żadnych skutków
    > nie niesie.

    Upływ terminów.
    To potrafi być "zabijające".

    > Mhm.
    > Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.
    > ---
    > Ale to ... elektroniczne potwierdzenia przeczytania też są.

    Moja wina - zapomniałem postawić pułapkę w postaci pytania,
    co proponujesz dla obywateli którzy nie stosują się do obowiązku
    odbierania tychże e-maili.

    Co proponujesz?

    pzdr, Gotfryd