    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <5ca719e5$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca71e52$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5ca7b37c$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 05 Apr 2019 21:59:45 GMT

    > Wg udostępnionych danych w 2018 roku w wyniku wypadków drogowych
    > 2.862 osoby poniosły śmierć. W porównaniu z rokiem 2016, kiedy
    > zginęło 3 026 osób, nastąpił spadek o 164 osoby (-5,4%), natomiast w
    > porównaniu z rokiem 2017, w którym śmierć poniosło 2 831 osób
    > nastąpił wzrost o 31 osób (+1,1%). Dane znajdziesz tu:
    > https://tiny.pl/tq4l2 . Nie chce mi się sprawdzać wstecz bardziej,
    > ale szału tu nie widzę, jeśli chodzi o spadek w wyniku tych akcji.

    Po pierwsze jak rozumiem wziałes dane z Polski a ja mysle o tej sprawie
    ogolnie.
    Po drugie to jest tak zwana magia statystyki...
    Mamy wiecej samochodów, wiecej jezdzimy a wypadkowosc spada.

    > Ze wszystkim tak jest. A poroducenci samochodów nie lobbują?

    A co ja napisałem powyzej?

> [...]
    > niebezpieczny od pneumatycznej broni. Przy 30 milionach pojazdów 3
    > tysiące ofiar śmiertelnych - czyli 0,01%. Przy około 425.000 sztuk
    > broni w prywatnych rękach, mamy rocznie 25 zabójstw
    > (https://tiny.pl/g5cr7), czyli 6 x 10^-5 na jedną sztukę. Jakby do
    > tego dorzucić broń wojskową, policyjną i innych służb (bo czemu nie)
    > to wyjdzie pewnie ze dwa razy mniej.
    >
    > Ale na zakup pojazdu pozwolenie nie jest potrzebne, a jak będziesz
    > nielegalnie jechał, to grozi Ci mandat 500 zł. Za nielegalne
    > posiadanie broni palnej można spokojnie chwycić kilka lat.

    Czyli argmentujesz ze teraz jest mało ofiar i dlatego dostep do borni
    powinien być łatwiejszy?
    To moze dla porownania wez takie USA gdzie bron kupujesz jak samochód.

    P.S. Mam nadzieje ze rozumiesz, ze samo to porownanie bron vs samochód
    jest juz manipulacja...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis