eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem › Re: Przekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem
  • Data: 2011-02-22 08:32:06
    Temat: Re: Przekazanie darowizny własnemu dziecku obwarowane warunkiem
    Od: "pjk" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm,

    > Czyli mogę darować dom pod warunkiem że obdarowany mi zapłaci?

    > Nie widzę podobnego zakazu w KC

    Polecam lekturę art. 157 par. 1 k.c.

    A co do tematu głównego, może wystarczyłoby nałożenie na obdarowanego polecenia?
    to jest dopuszczalne bez wątpienia.
    A z innej strony - może lepiej umowę pożyczki /14 dni na zgłoszenie w US,
    również zwolniona z podatku/, bez określenia terminu zwrotu? jak syn nie wykona
    ewentualnego niepisanego warunku to zażąda pan zwrotu pożyczki i syn ma na zwrot
    6 tygodni.

    pozdr.