  • Data: 2024-05-14 15:41:38
    Temat: Re: Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2024 15:11:43 +0200, Tomaszek wrote:

    > Mi się coś widzi, że jakbym to podpisał, to często bym dostawał listy
    > polecone z dużymi czerwonymi pieczęciami z urzędu skarbowego:)
    > Nie ufam ludziom, którzy potrafili zamienić osoby przy przelewach
    > (przelali wynagrodzenie osoby A, osobie B) i powiedzieć: może i nasza
    > pomyłka, rozliczcie się między sobą:))))

    No to rzeczywiscie.

    Ale ... jak księgowa/biuro coś pokręci, to księgowa/biuro jest
    karana przez US :-)

    > Ok. Rozumiem. W ochronie to kosmos.

    Nie wiem jak w Polsce, ale Black Water (USA) w Iraku to samych
    tackich "independent contractors" zatrudniała.

    nika-po-uznaniu-samozatrudnienia-za-stosunek-pracy

    > Prezesostwo nie wyrosło z PRL co widać, słychać i czuć w każdym z nimi
    > kontakcie

    Trochę dziwne, bo to juz 34 lata przeminęło ...

    > Pewnie chodzi o to, że nie chcieli sobie dodawać roboty.

    Dokładnie.

    Ale przy okazji "pracownik" traci kilka zalet, i jak widać - nie
    bardzo da się pogodzic.

    > Pracownicy
    > zapewne braliby na faktury środki czystości do dyżurki, przybory do
    > pisania, dyski wymienne, karty pamięci, paliwo jako koszt dojazdu do
    > pracy itp.. i potem szli z tym pod koniec miesiąca do księgowej:))))

    No i samochody

    > ta biedna kobieta mając do obsłużenia 500 takich "firemek" siedziałaby
    > po nocach w firmie:)))) Więc powiedzieli, że się nie da i tyle.
    > Pewnie jakby się uparł to nie mogliby odmówić:)

    Tak jest.

    > W sumie czemu nie:) Przecież mając pełny dostęp do swojego konta mógłbym
    > sobie przelać pieniądze z konta firmowego na prywatne.

    Albo zapłacic kartą za całkiem prywatne zakupy.

    > Widzę coraz więcej plusów tego, że im się to nie udało i już tam nie
    > pracuje:)

    Plusy/minusy są jeszcze gdzie indziej.
    Urlopy (no ale na zleceniach tez ich nie miales), zasilki chorobowe,
    wplyw na emeryturę, odpowiedzialność finansowa za ewentualne straty,
    rozliczanie PIT.

    J.